Dank voor de terugkoppeling, en fijn dat het weer werkt.
Ik ben wel benieuwd hoe het monteren van de lagers is gegaan.
Ik heb uiteindelijk toch de truc met het vriezen en opwarmen gedaan, collega van mij heeft ooit turbines geserviced bij de gasunie, en raadde me met klem aan om dat toch te doen ("work smarter, not harder"). Volgens zijn achterkant-van-een-sigarendoosje berekening scheelde het toch wel genoeg.
Van tevoren had ik al een stuk PVC pijp gevonden dat precies over de as schoof. Een lager gleed meteen op z'n plek, de andere had nog wat overtuiging nodig, maar dat ging heel makkelijk met de bankschroef (fijn dat die zover openkan) en de PVC pijp. Het nadeel van koelen is dat overal condens op komt en ik de volgende dag her en der wat vliegroest af moest poetsen.
Ik heb nog wat zitten zoeken over het afschakelsysteem in je motor, maar kon er eigenlijk niets over vinden. Weet je het merk en type van je motor?
Zie deze foto. Misschien is dit aan / afschakelsysteem ook wel de oorzaak van dat de B16 eruit gaat, gewoon heel even een erg hoge stroom door dat anker dat aangetrokken wordt.
100 euro minder dan de catalogusprijs is inderdaad heel aanvaardbaar https://www.bosch-professional.com/de/de/products/gkf-12v-8-06016B0002?queryFromSuggest=true&userInput=gkf+12v Adviesprijs in DU is al een stuk lager. Bosch is daar flink goedkoper, het loont dus echt om bij onze Oosterburen...
www.woodworking.nl