Wanneer en hoe lagers vervangen?

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
623
337
Ja, dat is een eigenschap van een condensator.
Ik weet dat, maar had verwacht dat 'ie eerder zelfontladen zou zijn. De condensator gaf mij een friendly reminder dat 'ie best hoge interne lekweerstand had :p
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.912
2.949
Ik heb nog wat zitten zoeken over het afschakelsysteem in je motor, maar kon er eigenlijk niets over vinden. Weet je het merk en type van je motor?
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
414
184
Groene Hart
Dank voor de terugkoppeling, en fijn dat het weer werkt.
Ik ben wel benieuwd hoe het monteren van de lagers is gegaan.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
623
337
Dank voor de terugkoppeling, en fijn dat het weer werkt.
Ik ben wel benieuwd hoe het monteren van de lagers is gegaan.
Ik heb uiteindelijk toch de truc met het vriezen en opwarmen gedaan, collega van mij heeft ooit turbines geserviced bij de gasunie, en raadde me met klem aan om dat toch te doen ("work smarter, not harder"). Volgens zijn achterkant-van-een-sigarendoosje berekening scheelde het toch wel genoeg.
Van tevoren had ik al een stuk PVC pijp gevonden dat precies over de as schoof. Een lager gleed meteen op z'n plek, de andere had nog wat overtuiging nodig, maar dat ging heel makkelijk met de bankschroef (fijn dat die zover openkan) en de PVC pijp. Het nadeel van koelen is dat overal condens op komt en ik de volgende dag her en der wat vliegroest af moest poetsen.
Ik heb nog wat zitten zoeken over het afschakelsysteem in je motor, maar kon er eigenlijk niets over vinden. Weet je het merk en type van je motor?
Zie deze foto. Misschien is dit aan / afschakelsysteem ook wel de oorzaak van dat de B16 eruit gaat, gewoon heel even een erg hoge stroom door dat anker dat aangetrokken wordt.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mink

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.912
2.949
Ik blijk dus zo'n motortje in mijn verzameling te hebben. In een 550w uitvoering. En na openschroeven blijkt die dus ook zo'n schakelmechanisme te hebben. Nooit geweten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nerf

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.