Wanden kippenhok constructie

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
175
75
Bilzen
een van de grootste problemen bij kippenhokken en kippen houden is bloedluis
Inderdaad, eenmaal bloedluis in zo'n kippenhok is het bijna onmogelijk om er van af te raken. Mijn dochter kan er van meepraten. Uiteindelijk heeft ze een kunststof kippenhok gekocht.

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.764
1.178
Riemst
Permethrine en alle ongedierte is weg. Volledig uitroeien is moeilijk omdat de eitjes jaren kunnen blijven liggen.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.742
1.008
Emst
Tegen bloedluis gebruik ik een brander waar kan en diatomeenaarde in het gehele hok, de bloedluis heb ik op die manier onder controle.

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
213
16
Purmerend
Hoi, weet niet wat er mis ging maar ik heb wat notificaties gemist van deze post

Ik ben bekend met bloedluis, we hebben al een jaartje of 25 kippen.
De binnenkant ga ik bekleden met 3mm trespa of ander plaatmateriaal wat ik heb liggen en dan schilderen

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
879
214
Twello
Ik heb een maand geleden een nachthok gemaakt. Underlayment 18 mm als vloer 80 * 100, aan de onderkant latten geschroeft tegen doorzakken. zijkanten zweeds rabbat op 5 mm triplex gelijmd geschroeft en dat vastgemaakt aan de vloer. Een schuifdeur die je van de zijnkant van het hok kunt verschuiven zonder de wei in te gaan. 2 legnesten die op de bodem en in de wand hangen en dus gemakkelijk uit te tillen zijn. Vloer is vlak, geen rand naar buiten, wanden vlak, Ligstokken zijn hangend. Dus mocht de bloedluis langskomen is alles gemakkelijk in de witkalk te zetten zonder dat er kieren zijn waar de luis in kan wegkruipen.
Dak is ook van underlayment met singles bekleed.
Zweeds rabbat moet ik deze zomer nog even met lijnolie behandelen. De vloer is al in de olie gezet tegen het vocht uit de stront.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.