Wabeco boor standaard optie voor vierkante gaten

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
2.050
701
Mijn ervaring (met een Jet 719AS) is dat je ondanks een scherpe beitel toch wel wat kracht moet gebruiken, zeker met de grotere formaten. Ik betwijfel ten zeerste of zo'n opzetstuk op een boorstandaard met kleine hendel/hefboom goed gaat werken. Zelfs een kolomboor gaat het moeilijk krijgen volgens mij.

twdi

Post veel
15 jul 2019
887
136
Sterksel
Mijn ervaring (met een Jet 719AS) is dat je ondanks een scherpe beitel toch wel wat kracht moet gebruiken, zeker met de grotere formaten. Ik betwijfel ten zeerste of zo'n opzetstuk op een boorstandaard met kleine hendel/hefboom goed gaat werken. Zelfs een kolomboor gaat het moeilijk krijgen volgens mij.
Ok, dat was ook mijn eerste gedachte.

hoalt

Actieve deelnemer
6 jan 2015
99
53
Enschede
Ik heb zo'n Stemmlochbohrer van Scheppach. Ik heb deze machine vandaag nog gebruikt voor wat pen en gat verbindingen. Dit was in vuren, maar zelfs daar moet je best wat kracht zetten. Een lange hendel is dan ook geen overbodige luxe.

Efvee

Post veel
9 jun 2021
1.052
472
RegioRotterdam
Met de boor-frees standaard van Wabeco zou ik het niet proberen. De asymmetrische constructie zorgt snel voor afwijkingen. Wellicht is dat ook de reden dat deze appendage niet meer leverbaar is.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.