Het kraspatroon zal je vertellen of je genoeg geschuurd hebt. wat belangerijk is is dat je niet het hele papier gebruikt maar dezelfde baan blijft volgen in het midden van het papier.
je vijlt wat weg, dan haal je de schaaf over het papier en zie je waar het raakt. als er veel van het weg gevijlde stuk word geraakt moet je nog wat meer weg vijlen. wat belangerijk is dat je door dat vijlen die plak in deelt zodat je gerichter te werk gaat. uiteindelijk wil je dat hij voor de mond raakt zonder dat er achter de mond iets lager is.
aan zweihaak: je hoeft een stanley niet eens te vlakken als je maar wat weg vijlt achter de mond kun je ook al goed werken
Wat ik me wel nog af vroeg, vijlen jullie met de kant van bv. een zaagvijl meerdere groeven zodat een soort kartelpatroon ontstaat? Of met de vlakke kant van de vijl zodat de depressie over het volledige gevijlde vlak "verzonken" zit ten opzichte van de niet-gevijlde delen? Of doet dat er niet toe
Iemand die me hierop een antwoord kan bezorgen? Ik zou het graag van 't weekend eens proberen.