Waarmee kier vullen tussen eikenhouten vloer en houten kozijn ?

Woody1989

Actieve deelnemer
5 aug 2021
28
0
Uitgeest
Hoi,

WIj hebben last van mieren en heb gezien dat ze door de kier tussen eikenhouten vloer en het kozijn omhoog komen. Nu vraag ik mij af waarmee ik dit het beste kan dichtmaken. Ik zat te denken aan grijze acrylaatkit (overschilderbaar en elastisch) maar wellicht dat dit eruit wordt gedrukt als de vloer bv van de zomer weer uitzet?

Gr.

Bijlagen

• 20260408_202040.jpg
    20260408_202040.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
132
67
Naarden
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar ik zou toch eerst op zoek gaan naar waar ze binnenkomen. Want als dit niet de plek is waar ze je huis binnenkomen, maar wel waar ze boven de vloer komen, dan gaat het dicht maken van de kier waarschijnlijk ervoor zorgen dat ze een nieuwe route gaan zoeken om te vinden wat ze zoeken.

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.986
1.432
Omgeving Leiden
Hier hebben we elk jaar ook van die nijvere beestjes die op zoek gaan.
Eerst een paar verkenners, dan volgen anderen in hun feromonenspoor.

Door binnen langs de rand van de schuifpui en langs de plinten tegen de buitenmuur wat mierenpoeder te strooien werp je een barricade op en komen ze niet meer binnen.

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.