Weet iemand in welke winkel visbekboren te koop zijn? Ik heb een webwinkel gevonden die het levert (tikje duur) maar ik vraag me af of iemand anders nog ervaring heeft in het kopen van dit stukje gereedschap.
guido zei:Weet iemand in welke winkel visbekboren te koop zijn?
guido zei:Het klopt dat felder ze heeft maar die vind ik een ietsje te prijzig vandaag mijn vraag of ze ook elders te krijgen zijn. of is dit de beste prijs en moe ik niet verder zoeken?
Bij CMT Orange tools ( http://www.bovenfrezen.nl) hebben ze een heel assortiment visbekboren met zowel 2 en 3 als 4 snijkanten :idea: Catalogus is gratis op te vragen :!:
Succes ermee![]()
annette zei:hoi guido-
als je een goed werkend langgatboor hebt zijn de frezen trouwens ook handig voor het frezen van pennen -zo schoon en precies -je weet niet wat je overkomt!
groet
annette
Tot nu toe heb ik inderdaad altijd mooie gaten en uitsparingen voor scharnieren gemaakt met visbekboren. Ik heb geprobeerd die "metaalfrezen" te vinden die je bedoeld op de site van buitelaar, maar ik kan ze niet zo snel vinden. kan je nog een linkje geven met een directe verwijzing? of een foto?annette zei:waar heb je de visbekboren voor nodig?
als je echt heel mooie schone gaten wil maken met de langgatboor adviseer ik de aanschaf van
metaalfrezen.werken geweldig in hout en gaan heel lang mee.heb ooit in een setje dure geinversteerd en vervolgens ontdekt dat je ze ook voor heel weinig bij herman buitelaar kan krijgen.kwaliteit is wat minder maar voor het gebruik in hout nog steeds ruim voldoende.
enige nadeel is dat metaalfrezen niet zo lang zijn als gewone langgatboren.
als je een goed werkend langatboor hebt zijn de frezen trouwens ook handiig voor het frezen van pennen -zo schoon en nprecies -je weet niet wat je overkomt!