Waar eiken kopen?

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
Beste forumleden,

Ik woon in Twente. Weten jullie waar je voor een geschikte prijs eiken (kd) kunt kopen. De adressen die ik ken zijn best prijzig....... Ik wil er best wel een eindje voor rijden. Ik ontdekte een goedkoop adres in Friesland. Maar daar kan het ook Pools of Russisch eiken zijn. Dat schijnt moeilijker te bewerken te zijn. Wie kan er meer over zeggen?

Groeten, Han
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Welk adres heb je in Friesland? Ik heb er 1 in Drachten. Goede prijzen en je mag het zelf rustig uitzoeken.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Inlands Hout Van Leersum in Burgum (Fr), heb ik goede ervaringen mee. Over Fijnhouthandel Drente hoor je ook goede dingen. Twickel is meer Douglas en dergelijke, maar aangezien de laatste jaren een eikenziekte ook in Twente rondwaart, zou er inmiddels meer aanbod in eiken kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: orgelvriend

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Bedoel je eikenhoutshop.nl?
Nee, die niet. Daar heb ik geen goede ervaring mee. Ik moest eens eikenhout hebben voor een tafel. Ik had een afspraak gemaakt voor een bepaalde maat, maar toen ik er kwam, stond dat ergens helemaal achteraan. Hij wilde ook geen moeite doen om het met de heftruck tevoorschijn te halen. Ik moest het maar van een andere stapel halen met een andere breedtemaat. Maar ik mocht niks uitzoeken. Ik moest voor de hand wegpakken. Er zaten ook delen in die echt niet geschikt waren voor een tafel. Grote gaten en scheuren in het hout. Maar uitzoeken mocht niet, dan moest ik maar meer hout meenemen om dan zelf de goede delen eruit te halen. Dus ook meer betalen voor meer hout. Anders bleef hij met de rommel zitten was de redenatie.
Dat was dus 1 keer en nooit weer.

Ik haal geregeld eikenhout bij deze in Drachten
Ik geloof dat ze het hout zelf drogen en verwerken. Ik mag altijd in alle rust het hout uitzoeken en door de hele stapel zoeken voor mooi hout. En de prijs vind ik ook redelijk.

Inlands hout in Burgum heb ik ook goede ervaring mee. Enige nadeel is, dat je soms wat langer moet wachten voor gedroogd hout, omdat ze vaak een partij willen hebben om de droger vol te hebben. Wat ook wel logisch is. Voor wind droog hout zijn ze ook erg geschikt met een uitgebreid assortiment.
 
  • Leuk
Waarderingen: orgelvriend

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.