vraagje ivm plaatsen isolatie tuinhuis

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Volgens de technische fiche is gebruik van folies dus niet nodig, maar het advies van McTucker doet me ook nadenken over een dampdichte folie aan de binnenkant (onder het mom van: kost niet veel en kan zeker geen kwaad).
Ga je permanent verwarmen / de ruimte veel gebruiken?

Indien ja, dan zou ik aan de binnenkant een folie gaan toepassen, dat kan een hele eenvoudige T200 bouwfolie zijn, zoiets als: Dampremmende PE folie transparant 50x4m1 (=200 m²)

Indien niet, dan zou ik persoonlijk geen folie aan de binnenkant toepassen. Reden daarvoor is dat mocht er onverhoopt vocht in je constructie komen, het er aan twee kanten uit kan. Met een folie zou je dat anders aan één kant insluiten.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ga je permanent verwarmen / de ruimte veel gebruiken?

Indien ja, dan zou ik aan de binnenkant een folie gaan toepassen, dat kan een hele eenvoudige T200 bouwfolie zijn, zoiets als: Dampremmende PE folie transparant 50x4m1 (=200 m²)

Indien niet, dan zou ik persoonlijk geen folie aan de binnenkant toepassen. Reden daarvoor is dat mocht er onverhoopt vocht in je constructie komen, het er aan twee kanten uit kan. Met een folie zou je dat anders aan één kant insluiten.
Ik ga proberen zoals iedere houtbewerker hier om zoveel mogelijk tijd in mijn werkplaats te spenderen ;) Dat betekent in de weekdagen enkel 's avonds, en meestal niet iedere dag. In de weekends meestal 1dag, en dan ook nog niet de ganse dag. Dit valt dan niet onder permanente verwarming wellicht? Dus folie zou dan niet nodig zijn mits ik tape gebruik en de naden goed sluitend maak met elastische PUR?
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.062
109
Dus folie zou dan niet nodig zijn mits ik tape gebruik en de naden goed sluitend maak met elastische PUR?
zou altijd folie aanbrengen aan de binnenkant; je moet ten allentijden voorkomen dat waterdamp het dauwpunt bereikt.
al is het een stuk afdekfolie uit de bouwmarkt.

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.