Voorstellen

corsiva79

Nieuw lid
1 apr 2025
9
0
Utrecht
  • Is deze Airpress L 6-95 compressor ok? .
  • Is deze bradtacker Ecotools Bradtacker 7902 ok?
  • Zijn bradnails sterk genoeg om de mdf plaat tegen plafond te tacken? Of beter ook nog met een aantal schroeven vastzetten (hoeveel?)? Qua lengte pak ik dan minimaal 2x de dikte van de mdf plaat.

Het is een impulsieve aankoop, dus wil niet richting 200-300euro. PS: heb de berichten op het forum grotendeels gelezen over advies compressor. 1743581737959.png

Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.736
3.395
Naden zou ik tapen tegen het tochten. Meestal wordt het stelkozijn koud tegen de platen aan geschroefd. Als je genoeg hoogte hebt, kan je de rest van je plafond ook met de zelfde dikte uit rachelen. Dan kan daar je afwerking op vast zetten. Wat is de reden dat je zo graag mdf wil gebruiken? Die tacker is prima. Ik heb er ook zo een. Het is eigenlijk een afwerk tacker, maar als je ergens genoeg brads in schiet, zit het vast zat. Die compressor zal vermoedelijk je project wel overleven, maar het is wel de goedkoopste china zooi die je kan kopen. Het is met die dingen een beetje geluk hebben. Over het algemeen gaat er iets anders stuk, voordat de tank is doorgerot.

• Leuk
Waarderingen: corsiva79

corsiva79

Nieuw lid
1 apr 2025
9
0
Utrecht
Naden zou ik tapen tegen het tochten. Meestal wordt het stelkozijn koud tegen de platen aan geschroefd. Als je genoeg hoogte hebt, kan je de rest van je plafond ook met de zelfde dikte uit rachelen. Dan kan daar je afwerking op vast zetten. Wat is de reden dat je zo graag mdf wil gebruiken? Die tacker is prima. Ik heb er ook zo een. Het is eigenlijk een afwerk tacker, maar als je ergens genoeg brads in schiet, zit het vast zat. Die compressor zal vermoedelijk je project wel overleven, maar het is wel de goedkoopste china zooi die je kan kopen. Het is met die dingen een beetje geluk hebben. Over het algemeen gaat er iets anders stuk, voordat de tank is doorgerot.
In eerste instantie gekozen voor MDF omdat ik dacht dat het misschien makkelijker af te werken was.
Zou jij beter toch ander materiaal kiezen? Gipsplaten?

Naden: bij 1 kier hebben ze purschuim ertussen gedaan. Maar goede tip. Dan ga ik nog eens met aluminum tape iedere naad tapen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.736
3.395
Dat purschuim zit vermoedelijk tussen je stelkozijn en je kunststof kozijn. Wij gipsen en daarna komt de stucadoor. Maar dat is vooral ook, omdat dat het goedkoopste voor de klant is.

• Leuk

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
543
118
Tapen van de naden is altijd een goed idee.
Ik heb het ook met gips afgewerkt. Met de harde MDF platen zijn je naden een stuk lastiger goed te krijgen. Gips smeer je gewoon aan.
Die tacker heb ik ook. Van de week nog mezelf vast geniet toen de pin 90gr afsloeg mijn duim in. Dat was mijn fout niet van de tacker. Die is prima.

• Leuk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.