voorkant lade uit voorfront

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
90
Sterksel
Als je de verkeerde tandzetting hebt kunnen ze op maximale snelheid snel verbranden. Voor hout neem ik bijna altijd de japanse vertanding. Of deze tandzetting lijkt erop.
Dan zal dat gebeurt zijn. Heb je een voorbeeld van een zaagje met 'japanse vertanding?
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Bij ecotools ook in deze vertanding verkrijgbaar:
of in universele:

Zelf zou ik trouwens de invalzaag erin laten vallen en de hoeken met de hand uitzagen.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
90
Sterksel
Bij ecotools ook in deze vertanding verkrijgbaar:
of in universele:

Zelf zou ik trouwens de invalzaag erin laten vallen en de hoeken met de hand uitzagen.
Inmiddels heb ik een makita multitool in huis. Hij heeft 5 snelheden maar de handleiding zegt niks over welke snelheid bij welk materiaal. Heeft iemand wat tips?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ja als die gaat roken staat ie te snel. Begin gewoon op een laag toerental en laat de zaag het werk doen. Los als dat nodig is. Het boormeel dat heet wordt geeft het meeste slijtage.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
90
Sterksel
Gisteravond tijd gehad om de fronten eruit te zagen. De lange stukken zijn alleen met de azebiki gedaan. Voor de zaagsnedes in de breedte van de plank heb ik met de multitool eerst een begin gemaakt zodat ik met de azebiki verder kon. Met de azebiki gaat het wel een stuk netter maar ik kan verder. Bedankt voor alle tips.

tafeltje (2).jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.