Voor het eerst Pyrografie op een essen schaal.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Een opdracht voor een schaal met tekst op de rand.
Samen een voorgedraaide schaal uitgezocht.
En aan de gang gegaan, alleen de voet moet nog afgedraaid worden.
De schaal is nog onbehandeld en heeft een doorsnede van 35cm.

IMGP5075.jpg

IMGP5076.jpg
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.591
540
Steenbergen, Noord Brabant
Poeh, da's nou niet de gemakkelijkste plaats om met een pyrografie pen iets neer te zetten zeg. Vraag me niet hoe ik dat weet;).....
Wel een mooie schaal geworden.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Dat ging juist makkelijk.
Eerst een lijntje gemaakt met potlood, schaal op de draaibank, potlood op de juiste plaats en de schaal draaien, heb je een nette lijn.
Om de cm een stipje op de lijn.
Met een lettersjabloon de letters in potlood en dan met de pyrografie pen de letters maken.
Alleen de potloodlijn weghalen is mij niet goed gelukt, ik heb het met een potlood hardheid HB gedaan.

IMGP5076a.jpg
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.591
540
Steenbergen, Noord Brabant
HB is hier eigenlijk te hard voor. Beter een B2 gebruiken....B2 heeft de gemiddelde kantoorboekhandel nog wel, zachter wordt lastiger, maar ja dan ga je bijna naar 'houtskool' ....met alle problemen die daar dan weer bij horen (gauw vlekkerig).
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Die kant zat ik ook al aan te denken, toch maar een potlood BB opzoeken.
Ik heb een vulpotlood gevonden met BB stiften met een doosje met 6 BB stiften, in het verleden gekocht bij Vendex
Kan zo 50 jaar of langer geleden.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
De opdrachtgever wilde het zo en ik vindt het ook wat hebben.
De schaal is dan ook als herinnering.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.