Volwassen afzuiging gezocht :)

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Nee Fons bedoelt niet zo zeer modelkeuze......eerder indeling en do's en dont's

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt qua materiaal en modelkeuze.

Ik denk dat de truuc en de uitdaging is om met een zo'n laag mogelijke investering een zo'n goed mogelijk resultaat te halen.

Dus ik ben het eens met wat Fons zegt.......lees je in.
Projecteer wat je erover leest/ziet/hoort op je eigen situatie en maak dan een plan.

Ga naar youtube.....typ Dust Collection in de zoekbalk en dan spreken we je over een week hahaha.
Er is zoveel over te vinden........

Je gaat vanzelf een patroon zien en dan gaat het voor je eigen situatie ook meer leven.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en Athanor

Vincentios

Actieve deelnemer
23 feb 2017
45
2
Ik heb zo'n HBM 200 Profi staan op 230V, wel regio Utrecht... Hij heeft één zak gevuld voordat ik een nieuwe gedeelde werkplaats betrok waar al stofafzuiging aanwezig was, dus vrijwel nieuw. Hij mag weg voor 60% nieuwprijs, dus 299 inc. BTW (ik kan een factuur maken indien nodig). De Profi heeft een aanzienlijk beter fijnstoffilter dan de katoenen zak van de normale 200.

Groet,

Rick
Mocht Trigger geen interesse hebben, dan wil ik hem graag van je overnemen.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ok, het gaat me te lang duren om een tweedehands alternatief te vinden en ik wil deze lente wel vérder. Ik wil binnenkort een grote hoeveelheid hout vlakken voor de hut en als ik dat met de Scheppach moet doen ben ik langer bezig met de ton leeg te maken dan vlakken.

Wat heb ik momenteel op de radar:




de HBM kende ik al, maakt het meeste lawaai, maar levert (op papier) de meeste (4000) M3/uur.
Jet heb ik vanuit de VVD goede ervaringen mee, maar levert wel flink minder (2500m3/uur)

De Airflux zou wel eens gewoon een kloon van de HBM kunnen zijn, maar dan voor 100 euro minder (voor de krachtstroom versie). Als ze identiek zijn zou ik gek zijn om voor de HBM te kiezen tussen die twee.

Op basis hiervan wil ik mijn budget ook op maximaal 800 euro zetten. Ik wil zoveel mogelijk m3/uur en microfilters voor de filtering van uitgaande lucht. Iemand nog briljante ideeën? Anders kies ik één van deze drie denk ik.

- edit -

volgens mij heeft de Airflux geen microfilters? Bovenzijde lijken 'gewoon' zakken te zijn.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.536
254
De Airflux zou wel eens gewoon een kloon van de HBM kunnen zijn, maar dan voor 100 euro minder (voor de krachtstroom versie). Als ze identiek zijn zou ik gek zijn om voor de HBM te kiezen tussen die twee.

Op basis hiervan wil ik mijn budget ook op maximaal 800 euro zetten. Ik wil zoveel mogelijk m3/uur en microfilters voor de filtering van uitgaande lucht. Iemand nog briljante ideeën? Anders kies ik één van deze drie denk ik.

- edit -

volgens mij heeft de Airflux geen microfilters? Bovenzijde lijken 'gewoon' zakken te zijn.


De hbm en de airflux lijken mij ook identiek, alleen moet je bij de Airflux nog die patronen erbij kopen á € 300. Zie rechts in de afbeelding:

1613999221025.png

Dat wordt dus €900 totaal tegen €600 voor de hbm...
 
  • Wow
Waarderingen: Athanor

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.081
2.601
Volgens mij willen ze 300 per filterpatroon hebben. Die hbm wordt steeds aantrekkelijker.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.536
254
Ik zie nu wel dat die filterpatronen een "classificatie" hebben:

1614004128483.png

HBM heeft geen enkele classificatie.
 
Laatst bewerkt:

-Peters-

Actieve deelnemer
19 sep 2016
136
42
Ik heb de hbm staan, die wordt vervangen en mag weg. Gaat dan om de 220versie.
Mocht je interesse hebben stuur maar een pm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.