voet paalhouder

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Kun je dat iets toelichten? Ik wil lijmankers gebruiken, nu volgens planning 60mm van de rand van betonvloer maar zou ze eigenlijk nog wat verder op de rand willen zetten...30mm??
Het gaat om een eiken veranda (dicht dak) van noesk, 12x5 meter met 8 staanders.
In de productspecificaties van de leverancier van de anker mortel staat wat de minimale HoH afstand van de ankers moet zijn en ook hoever je uit de rand moet blijven.

Als je voet voldoende groot is, kun je ook overwegen om de buitenste rij ankers wat naar binnen te plaatsen zodat je verder van de rand blijft. Moet je wel even twee gaten in de voetplaat boren.
Ik heb voor ons metalen tuinhek bij een staal constructie bedrijf, onder de staanders een voetplaat laten lassen toen ik eenmaal de precieze hoogte wist. Poertjes gemaakt, gaten geboord en alles exact op maat kunnen krijgen.
Dus als het niet wil is dat ook nog een oplossing die misschien het overwegen waard is.
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Nieuwe gaten boren voor de buitenste ankers is een idee waar ik zelf dus niet op gekomen was:oops: maar natuurlijk win je daar zo 20 of 30mm mee👍
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.