Jongens en meiden wil toch nog effe doorzagen hmmm eeuuh doorschaven over die kleine vlakvandiktebankjes.
Het is mij toch wel opgevallen dat al die stationairen modellen allemaal nogal gewichtig zijn dat begint toch al snel voor kleinere stationaire bij zo'n 160/170 kg en geloof dat een gemid. bank al gauw op 300 kg zit en veel zwaarder.
-Mogen wij dan verwachten van die lichtgewichte mobiele vlakvandiktebankjes te beoordelen al zou het een stationaire machine zijn m.a.w kan je van zo kleine machientje verwachten/eisen dat ie er gelijk al 1,5 a 2 min in 1x afhaalt bv bij het vandikken

.
Het
“probleem
” is o.a denk ik dat er hier op het forum prof leden en amateuren actief zijn met andere eisen cq wensen .
Zou dat ook niet een rol spelen bij het oordelen en het veroordelen van deze machientjes.
Voor de amateur onder ons maakt het niet uit het hout er 3 keer er door te halen maar voor de profs is tijd geld.
Ik kan mij voorstellen als ik zo'n machientje benader met een eiken balk van 40 bij 60 cm met een lengte van 2 meter dat de tandjes van de tandwielen er van panische angst afspringen en het apparaat staat te trillen op zijn pootjes ....... ja doeiiii nu even niet !
PS het “probleem” is ook een zege !!!
:mrgreen: