Verzoek tbv opruiming marktplein.

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Beste Marktplein gebruiker,

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie advertenties die zijn verkocht dat te vermelden zodat deze weggehaald kunnen worden. indien het een gecombineerde advertentie is met meerdere artikelen, graag een nieuwe te starten als er deel verkocht is.

Er zijn nu zo'n 3000 topics verwijderd van het marktplein.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Hoi,

ik zit op meerdee fora, dit soort problemen zullen blijven bestaan.

wat een hulpmiddel zou zijn is als een topicstarter zijn eigen advertentie-topic kan sluiten.

groet
maarten
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Is het niet wat om gewoon de berichten in dit sub gedeelte automatische op te schonen als ze een maand oud zijn
zo nodig kan je altijd een nieuw draadje beginnen als het nog niet weg is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Helemaal voor maar dan wel graag met een melding voor het weg is, dan kan je je tekst eventueel nog copieren voor de nieuwe advertentie.
Kris
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Dat wel. Maar een reminder 5 dagen op voorhand bijvoorbeeld? Dan kan je aangeven via een post dat het nog te koop is, en wordt het ook meteen weer onder de aandacht gebracht. Eens per maand lijkt me niet overdreven? Zo lang dat niet elke week meermaals gebeurt zou ik het niet als storend ervaren.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
werkt een beetje hetzelfde als marktplaats, bij het verlopen van je advertenti emoet je actief verlengen anders vervalt de boel en moet je een nieuwe aanmaken.

je wilt wildgroei voorkomen door dat mensen na zo'n melding meteen een nieuwe advertentie aanmaken en er dan 2 actieve zijn, dat is ook als potentiele koper wat lastig.
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Op een forum waar ik jarenlang webmaster ben geweest, kon ik instellen dat een draadje automatisch verwijderd werd wanneer er een bepaalde tijd niet op gereageerd was, bijvoorbeeld een maand of twee. Als topicstarter kun je dat zelf in de gaten houden. Na een schopje omhoog, begint de teller weer opnieuw.

Wellicht is dat bij deze software ook een optie?

Grt. Rene
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Is het niet wat om gewoon de berichten in dit sub gedeelte automatische op te schonen als ze een maand oud zijn
zo nodig kan je altijd een nieuw draadje beginnen als het nog niet weg is.

Dit is ook het idee maar daarom ben ik nu ook alles aan het opschonen om dit meer te kunnen overzien. Dit zal ik eind deze week doen tot begin mei van dit jaar. Laat 1 maand wel extra staan maar dan niet zichtbaar voor de gebruiker zodat we die topic nog terug kunnen halen indien nodig.

Helemaal voor maar dan wel graag met een melding voor het weg is, dan kan je je tekst eventueel nog copieren voor de nieuwe advertentie.
Kris

Hoe bedoel je? is dat als je een advertentie hebt met meerdere artikelen of als je 1 product hebt? ik vind het goed als je een advertentie op 1 januari online gezet hebt en dat je nu reageert dat het te koop staat.

Dat wel. Maar een reminder 5 dagen op voorhand bijvoorbeeld? Dan kan je aangeven via een post dat het nog te koop is, en wordt het ook meteen weer onder de aandacht gebracht. Eens per maand lijkt me niet overdreven? Zo lang dat niet elke week meermaals gebeurt zou ik het niet als storend ervaren.

Ik zal elke week een rondje doen over het marktplein om de topics die verkocht zijn op slot te doen en deze na 1 maand verwijderen.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Waar ik kom worden de te koop topics gewoon weggedaan na een bepaalde tijd, je wordt als topicopener/verkoper niet verwittigd, dus als het nog niet weg is en je wil het terug te koop zetten kan je helemaal opnieuw beginnen met je tekst.
Dus of het nu 1 artikel of meerdere artikels te koop zijn doet er in deze niet toe, het gaat erom dat je niet voor het voldongen feit staat dat alles weg is.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik vind dat je een moderater niet kunt opzadelen met zo’n dienstverlening. Als er een regel komt dat de advertenties na een bepaalde tijd worden gewist, moet je je eigen zaakjes zo regelen dat je de tekst weer opnieuw kunt plaatsen. Maak het concept in Word o.i.d. en kopieer die tekst dan in je topic wanneer je een advertentie plaatst. Ik stel voor dat Jefman dat t.z.t. in de afspraken opneemt.

Fons
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Ben het met Fons eens gewoon wegdoen na een maand de verkoper moet het zelf maar in de gaten houden
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Ik vind dat je een moderater niet kunt opzadelen met zo’n dienstverlening. Als er een regel komt dat de advertenties na een bepaalde tijd worden gewist, moet je je eigen zaakjes zo regelen dat je de tekst weer opnieuw kunt plaatsen. Maak het concept in Word o.i.d. en kopieer die tekst dan in je topic wanneer je een advertentie plaatst. Ik stel voor dat Jefman dat t.z.t. in de afspraken opneemt.

Fons

We hebben gelukkig de mogelijkheid om een topic offline te halen maar de bestanden tijdelijk te bewaren. Deze zullen dan na een maand gewoon weg zijn zonder enige mededeling.

ik ga er even over nadenken over een nieuwe regel. En na overleg met de moderators het publiceren.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Ik vind dat je een moderater niet kunt opzadelen met zo’n dienstverlening. Als er een regel komt dat de advertenties na een bepaalde tijd worden gewist, moet je je eigen zaakjes zo regelen dat je de tekst weer opnieuw kunt plaatsen. Maak het concept in Word o.i.d. en kopieer die tekst dan in je topic wanneer je een advertentie plaatst. Ik stel voor dat Jefman dat t.z.t. in de afspraken opneemt.

Fons
Ik hoop dan ook ergens dat dit automatisch kan in deze moderne wereld. Of ben ik te euforisch nu ?
Kris
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
je moet een beetje rekening houden met wat een forum kan en niet kan. In principe is het marktplein niet anders dan bv 'werken met hout'- en daar wil je niet dat bijdragen automatisch gewist worden.

Het maken van een layout in Word gaat niet samen met het invoegen van plaatjes.

Persoonlijk zou ik voorstellen dat degene die iets te koop aanbiedt of vraagt, gewoon als laatste bericht een 'verkocht' of 'gevonden' er onder zet, het terugzoeken naar afbeeldingen van spullen, of specificaties, is m.i. het bewaren van advertenties waard.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Ik ben het volledig eens met Jurriaan.
Ik heb al heel wat geleerd van de afbeeldingen, over specificaties, herstelmogelijkheden, beschikbaarheid enz op het marktplein.
Indien bewaard, blijven die ook op het internet te vinden

De rubrieken van spullen die gevonden of verkocht zijn mogen eventueel in iets als "maktplein archief", dat maakt mij niet uit.

Groeten
Ornament
 
  • Leuk
Waarderingen: thewieger

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.