verstekstans te koop

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.732
2.591
Gaanderen
Hierbij bied ik een deense verstekstans aan. Staat nu op wielen dat is makkelijk voor te vervoeren. Ga je hem gebruiken dan moeten ze eraf. Er zitten geen geleiders bij en er ontbreekt een boutje. Je kunt tot 10 cm massief hout knippen.

verstelstans.jpg
verstekstans zijkant.jpg
Deze en nog enkele andere machines gaan weg omdat ik er geen ruimte voor heb. Denk aan een duitse metabo afkortzaag een jet draaibank 1442 en een scheppach basato 4 lintzaag
Vraagprijs 250 euro voor deze stans. Ik poest hem nog wat op en maak dan nog wel een foto.
 

Bijlagen

  • verstelstans.jpg
    verstelstans.jpg
    81,9 KB · Weergaven: 11

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.590
1.805
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik vind hem ook prachtig maar ik heb er echt een hard hoofd in dat je met iets dat harder is dan b.v. vurenhout nog een nette verstekverbinding krijgt nadat je er een mes doorheen gerost hebt? Ik zou zoiets wel in actie willen zien voor ik het geloof.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.732
2.591
Gaanderen
10 cm beuken is het maximum. Je zaagt het eerst een beetje op maat en schaaft er dan milimeter gewijs stukjes af. In een keer 10 cm dik knippen kan niet. Neem je te veel af krijg je geen strak oppervlak.
De vraag is ook gebruik je de maximale maat?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.