verloopstuk leunspaan

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Is er een verloopstuk te krijgen van 19mm man naar 25mm vrouw.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
728
288
RegioRotterdam
Dikke stift en klein gat, dat wordt lastig. Je zult ook niet veel hoogte overhebben. Stift afzagen en dan gat boren, draad tappen (welke? Onbekend) en zo'n pen van Baptist erin draaien, of (als het materiaal zich ertoe leent) een nieuwe pen aanlassen.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.455
543
Is er een verloopstuk te krijgen van 19mm man naar 25mm vrouw.
Heb je geen foto, zodat we exact weten over wat het gaat? En waarom er moeite gedaan wordt om deze leunspaan op een 19 mm systeem te wensen gebruiken.

groeten

Ornament
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.731
2.590
Gaanderen
IK begrijp het wel maar denk dat als je geen probleem met de hoogte wil krijgen je het beste de houder kan opboren naar 25mm of 1" 25.4mm, zeker even nameten want vaak is het 1"
Dan een verloop laten maken van 25,? naar 19mm.
Natuurlijk kan je ook een verloop laten maken die van 25 binnen naar 19 buiten gaat, ik ken ze echter niet.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.435
692
Emst
Ik heb bij de houtdraaierij een verloop gekocht en bij mij werkte dat niet echt.
Dus kijk eens bij Ronald Kanne, voor de prijs hoef je het niet te laten
Ongeveer €15 bij Ronald Kanne inclusief verzenden
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.589
1.805
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb bij Baptist gewoon een andere spaan + stift gehaald, in de juiste maat. Sorby, staat me bij. Daardoor heb ik nu een veel bredere spaan op mijn bank (die de bank zelf niet had). Me dunkt dat dit hier ook wel mogelijk is:


dat werkt niet met je andere leunspaan helaas (tenzij je daar de stift afzaagt en er een draad in tapt voor deze nieuwe stift) maar anders krijg je idd dat je spaan te hoog staat sowieso.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Heb je geen foto, zodat we exact weten over wat het gaat? En waarom er moeite gedaan wordt om deze leunspaan op een 19 mm systeem te wensen gebruiken.

groeten

Ornament
Ik heb een draaibank gekocht van record power een al wat oudere en vind daar geen buitendraai leunspaan voor.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Heb je geen foto, zodat we exact weten over wat het gaat? En waarom er moeite gedaan wordt om deze leunspaan op een 19 mm systeem te wensen gebruiken.

groeten

Ornament
Ik zal een van de dagen eens foto sturen om te verduidelijken.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Heb je geen foto, zodat we exact weten over wat het gaat? En waarom er moeite gedaan wordt om deze leunspaan op een 19 mm systeem te wensen gebruiken.

groeten

Ornament
Hier een foto van wat ik bedoel de zwarte stift zou naar 19 MM moeten om in de groene te passen
 

Bijlagen

  • IMG_20240403_214057.jpg
    IMG_20240403_214057.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 32

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
728
288
RegioRotterdam
Als dit een verlengstuk is dat op de drager van de leunspaan gaat weet ik niet hoeveel stabiliteit je over zult houden. Ik verwacht dat de boel gaat trillen, zeker bij dwars hout. Je kunt in dat geval je leunspaan beter op een steun op de tafel zetten en die steun koppelen aan de draaibank. Dat is een beetje zoals je doet bij een MidiPro, waar je van twee bedverlengingen, of zoals ik één bedverlenging en een stuk hoekstaal, een steun voor de leunspaan knutselt:
1712301953874.png
Daar moet je overigens ook het losse bed en het hoofd-bed koppelen. Een verbinding gemaakt van een paar latten met lijmklemmen of boutjes voorkomt dat het hoofd-bed en het hulp-bed onderling gaan wandelen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.731
2.590
Gaanderen
Ik heb ook zo'n buitendraai verlengstuk gehad bij mijn jet draaibank. Werkt maar wel minder stabiel. Afhankelijk van hoe ver je hem buiten het bed zet.
 
  • Leuk
Waarderingen: kire

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Als dit een verlengstuk is dat op de drager van de leunspaan gaat weet ik niet hoeveel stabiliteit je over zult houden. Ik verwacht dat de boel gaat trillen, zeker bij dwars hout. Je kunt in dat geval je leunspaan beter op een steun op de tafel zetten en die steun koppelen aan de draaibank. Dat is een beetje zoals je doet bij een MidiPro, waar je van twee bedverlengingen, of zoals ik één bedverlenging en een stuk hoekstaal, een steun voor de leunspaan knutselt:
Bekijk bijlage 142962
Daar moet je overigens ook het losse bed en het hoofd-bed koppelen. Een verbinding gemaakt van een paar latten met lijmklemmen of boutjes voorkomt dat het hoofd-bed en het hulp-bed onderling gaan wandelen.
Dit lijkt me moelijk mits mijn draaibank op een steun staat maar hou het in gedachte als ik geen andere oplossing vind.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Ik kan blijkbaar nog buitendraai inrichting voor mijn draaibank bestellen dus mijn probleem is opgelost.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.510
969
Riemst
Ik kan blijkbaar nog buitendraai inrichting voor mijn draaibank bestellen dus mijn probleem is opgelost.
Eerlijk gezegd zou ik niet (teveel) investeren in die draaibank. Het zijn leuke draaibankjes om de te kijken of houtdraaien wat is, maar als je eenmaal wat ervaring hebt loopt je snel tegen de beperkingen aan.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Eerlijk gezegd zou ik niet (teveel) investeren in die draaibank. Het zijn leuke draaibankjes om de te kijken of houtdraaien wat is, maar als je eenmaal wat ervaring hebt loopt je snel tegen de beperkingen aan.
ok bedankt zal erover nadenken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.