Verlengtafels Hammer

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
@L.N. heeft een Aigner verlengtafel die ook heel interessant is. Goedkoper dan de Hammer varianten ook dacht ik.
Ik heb inderdaad een Aigner verlengtafel, zoals te zien is in mijn werkplaatstopic (post #328). De bevestigingsbeugels zijn er in 5 maten (van 250 tot 830mm). De prijs was wat lager dan de verlengtafels van Hammer. Die van Hammer is ook voor specifieke machines, terwijl de Aigner universeler is. Op het moment dat ik de Aigner kocht, stond bij de verlengtafels van Hammer dat die niet geschikt waren voor mijn Hammer N3800 lintzaag. Ondertussen is dat geloof ik aangepast, maar het was wel een extra reden om niet voor die van Hammer te gaan.

De Aigner heb ik voor mijn SCM zaagtafel en Hammer lintzaag. Ondertussen ben ik ook een bovenfrees in mijn zaagtafel aan het inbouwen en ook daar wil ik de Aigner voor gebruiken. Eerlijk gezegd heb ik de Aigner nog niet gebruikt bij mijn lintzaag. Maar bij mijn zaagtafel is deze al vaak handig gebleken.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Gezien de prijzen, ga ik toch eerst zelf maar eens aan de knutsel. Zelf hulpstukken maken is toch ook wel echt onderdeel van de hobby voor mij. Maar ja, er staat nog zo veel op het lijstje he :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.