Op zich zal tijd wel meevallen aangezien je met een gekoelde vloer je de vloer op temperatuur blijft houden en niet alleen laten koelen als je aan het werk wil gaanHoe snel vloerverwarming reageert hangt af van de opbouw. Er zijn systemen die even snel zijn als radiatoren. Maar voor vloerkoeling minder geschikt. Dan kan je beter een klimaatplafond nemen. Werkt op dezelfde manier als vloerverwarming, maar geen massa.
En als je grondwater ter beschikking hebt zou je dat kunnen gebruiken om te koelen.
Dan zal ie zo hard aan het werk moeten en je dauwpunt voor condens gaat zorgen en dus vocht op de vloer
Ik zit zelf ook te denken om mijn bronpomp die op zulke warme dagen als nu overdag ook veel uren maakt in combinatie te zetten met de vloer om wat temp naar beneden te brengen
Het is beter ook beter voor de tuin en gras als temp van het water wat hoger is met sproeien
Maar ben zelf weer niet zo een fan van vloerverwarming als verwarming in de werkplaats
De warme vloer maakt de voeten lui , vooral met werkschoenen.
Wij hebben diverse werkplaatsen die dit hebben en klachten over te droge en in zomer te vochtige hout werkplaatsen
Denk dat ik voor de koude winterdag lekker ga voor een palletkachel en grondwater de warme dagen iets laat verkoelen