Veritas shooting board track

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
597
193
Middelburg
is er nog eteeds een probleem met de leveringen ( productie) van LN schaven?
Problemen met de levering staat garant voor prijsopdrijving kijk maar naar de meeste schaven die Baptist levert bijna allen zijn weer met €40 euro omhoog gegaan, tja ik heb het zwaar te doen met die arme mannen in Main ze krijgen de orders niet bijgewerkt,….. ik ga een collecte houden met als leuzen; help Thomas Lie Nielsen de winter door. Mensen gewoon stoppen met aanschaffen van LN schaven dan komt de voorraad vanzelf weer op gang:giggle:
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Wim Kluck

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
597
193
Middelburg
Bij de opendag van baptist waren de schaven van LN niet aangekomen. Ze moesten het dus met een "zeer" beperkt aantal doen. Ik wilde een bepaalde schraapschaaf zien, maar die was er niet. Ik heb ook enkele schaven in mijn handen gehad. Dat kleine jubileum schaafje was echt goed scherp en goed afgesteld.
Dan spreek je denkelijk over hun eigen merk, dat was inderdaad een mooi schaafje en betaalbaar
 
Laatst bewerkt:

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
434
175
Paul90 en Ornement ik krijg mijn snede scheermes scherp, de haren van mijn arm afscheren geen enkel probleem (ik ga t/m grit 12000 en daarna stroppen, overkill), dus daar ligt het niet aan, lijkt me? Ik houd de schaaf ter hoogte van de mond vast, duim er bovenop, en mijn 4 vingers rond de kikker en met een schuine zijwaartse kracht voor duwend. Doe ik dan toch iets fout? Hoe dan ook bedankt voor jullie bijdrage mannen!!!!
De scheermes-scherp test is heel geliefd, is weinigzeggend. Het betekent alleen dat de twee vlakken in een mooie scherpe vouw (apex) zijn. Als de hoek verkeerd is, of het staal zacht, dan zal die vouw heel snel ombuigen bij schaven van (kops) hout. Daarmee wil ik niet zeggen dat je verkeerd slijpt, dat kan ik niet beoordelen.
Misschien probeer je teveel af te nemen? Bij mij begint de schaaf dan ook te stuiteren.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
597
193
Middelburg
Hoi Paul90, ik begrijp het je weet uiteraard niet met wat voor sufferd je te maken heb, maar ik gebruik mijn futselschaaf vooral voor eiken en mijn schaafbeitel scherp ik op 30 graden, het is een Stanley uit de jaren 60/70, denk ik? Te veel in één keer afnemen is een no go wellicht schortte het ook daaraan?…….de futselplank heb ik nog niet zo heel lang. Uiteraard mijn kennis opgedaan van het internet. Het enigste waar het nog aan schort is 30 jaar ervaring. Bedank Paul90;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.