Na lang de extra zakken te gebruiken van mijn werkbroek begon het mij toch ook te enerveren. Eerst een hamerhaak gekocht voor aan mijn riem te hangen. Na een paar dagen te gebruiken begon het te dagen. Ik ben meer aan het rondlopen voor mijn gereedschap te nemen. Dan maar overgeschakeld naar een heuse toolbelt. Ik heb er zelfs 2. Voor op mijn werk een goedkope van 2cheap.nl waar ik de riem heb vervangen van een Ali riem. De pouches zijn nog wel van 2cheap maar de riem is 1 geworden met wat extra steun. Voor thuis een van melotough. Moest deze van 2cheap stuk gaan word die vervangen door een van Melobuild of toughbuild. Beide pouches zijn wel enkel aan de riem te bevestigen met een lus, dus niet met van die quick releases. De Melobuild is wel iets stugger natuurlijk dan die van 2cheap en gaat langer meegaan.
Waarom heb ik voor een belt gekozen. Ik heb nogal veel in gebruik. De rolmaat, hamer, speedsquare, afbreekmes, bijtel, potloden, handschoenen, klein koevoetje, stift, schroeven, nieten, ....
Op de foto van de melotough zit de hamer nu even in de lus van de pouch zelf. Omdat ik op moment van gebruik ook de compacte wiellader moest kunnen bedienen wegens het plaatsen van dakplaten en de windveren. Anders zit die in de aparte hamerhaak.
Ik kan de keuze van de zakken enkel toe juichen. Heeft iedereen baat bij zo een heuse riem als ik. Dat denk ik van niet. Is er voor sommige klussen te veel in mijn riem, natuurlijk wel.