Verdekte zwaluwstaart met de hand

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Zoals het er nu bij staat, koop ik nog wel een zwaluwstaart beitel of beitels om gemakkelijker in de lastige hoeken te komen. Dat lijkt me wel handig en dan ga ik er gewoon mee aan de slag. Oefenen, oefenen zal het worden.... :)

Wat ik me nog wel bedacht, veel zie ik dat ze na de montage het hout nog bij schaven. Houden ze dan wel rekening bij de initiele maten van het hout? Stel dat je front van een lade precies 20cm moet zijn, als je na het maken van de staarten extra gaat schaven ben je die vaste maat snel kwijt
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.766
983
Omgeving Eindhoven
Wat ik me nog wel bedacht, veel zie ik dat ze na de montage het hout nog bij schaven. Houden ze dan wel rekening bij de initiele maten van het hout? Stel dat je front van een lade precies 20cm moet zijn, als je na het maken van de staarten extra gaat schaven ben je die vaste maat snel kwijt
Je moet hiermee bij het aftekenen rekening mee houden. Ik ga altijd uit van de binnenwerk maat, en teken daarop ook de binnenlijn van de verbinding af. Inderdaad een mm of 2 overlengte houden en naderhand perfect glad schaven met een blokschaafje. Als je het precies passend probeert te krijgen, krijg je toch een fractie van een mm hoogteverschil wat je altijd gaat zien of voelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.