De deur bestaat uit een metalen frame welke ik bekleed heb met houten planken met veer en groef. Ik zet ze telkens met 1 schroef vast in de breedte zodat ze nog kunnen werken.
Vanmiddag de plaatduimen gemonteerd en de deur er in gehangen om te kijken waar het slot moet komen.
De plaatduimen zitten elk vast met 6 schroeven en dat is ook wel nodig want ik heb me verkeken op het uiteindelijke gewicht van de deur. In m'n eentje is hij niet te tillen.....
Helaas kan ik de deur niet 'dieper' zetten aan de scharnierkant. Nu steekt de deur zo'n 4mm voor de staander uit. Ik denk erover om de buitenste plankt aan de rechterkant iets af te schuinen zodat het minder opvalt. Maar misschien valt het dan juist meer op? Ik ben er nog niet uit.
Ik denk ook dat ik nog een stukje van de onderzijde afhaal zodat deze op dezelfde hoogte komt als de onderzijde van de zijdelen.
Aan de bovenzijde van de deur maak ik nog een afdeklat zodat de deur daar juist wat hoger wordt en over het geheel komt nog een balk om alle staanders aan elkaar vast te zetten.