Toen ik het bankje , helemaal opgetuigd , stond te bekijken vond ik de geleider (140mm) te hoog . Ik heb deze daarom eraf gehaald en 30mm ingekort .
Ook bij het proefschaven merkte ik opeens dat de geleider aan één kant wat achterover ging hellen . Ik besloot toen om de 2mm alu steunen te vervangen door 4mm staal en de M5 bouten en moeren door
M6 . Daardoor moesten er ook weer nieuwe knoppen gemaakt worden . Nou ja .... , niet moeten , maar dat wilde ik zelf en dan 3 punts . Dan had ik in de 45º-stand toch wat meer ruimte voor mijn vingers .
Hier heb ik de gaten van de scharnier steun opgeboord naar 6mm en toen een M6 bout langs deze kant erin en aan de andere kant een grote ring met moer erop en toen aangedraaid waardoor de kop van de bout zich in het hout trok . Bout en moer verwijderd en toen kon ik met een 6mm beitel het zeskant wat uithakken , wat mooi afgetekend op het hout stond .
Wat epoxy eraan , dan blijft de boel wel zitten .
Zoals ik , eerder in dit verslag , op een foto al aangaf dat ik de achterste alu strip meer naar achteren op de steun (dus schuiner) had moeten zetten , heb ik dit nu ook meteen gedaan . Ik heb hier géén foto van gemaakt , ik was te druk met het werk , sorry . Maar op de foto's die nog komen kan je het wel zien , als je goed kijkt . Het was niet veel , hoor . Meer als een centimeter is het niet geweest , maar zoals later zou blijken : voldoende .
Hierbij wat foto's van de nieuwe m6 knoppen . Die messing m6 inserts kwam ik bij de Pak-ze-is tegen en heb ik met wat epoxy gemonteerd .
De volgende keer nog de finale foto's en dan zit deze klus er ook weer op