van clubhuis naar schilderijluik.

CorL

Nieuw lid
20 dec 2024
13
13
Deventer
Leuk idee - een venster op toen - en een fraaie uitvoering.

Enneh dat nieuwe clubhuis, kan niet duidelijk herkennen uit welk materiaal de wanden bestaan.
Ben nieuwsgierig dus.

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.486
850
Mooi clubhuis en dat luik is een leuk aandenken.

Eigenlijk wel jammer dat de deur links scharniert. Bij een rechts gehangen deur hadden de klampen een mooie grote Z gevormd.
Jawel, van Zoetermeer.

• Leuk
Waarderingen: robvansuilen

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
307
121

Eigenlijk wel jammer dat de deur links scharniert. Bij een rechts gehangen deur hadden de klampen een mooie grote Z gevormd.
Jawel, van Zoetermeer.
als het deurtje dicht is dan klopt ie wel..wel een verborgen clubje dat wel...;)

Laatst bewerkt:

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.399
1.195
Nootdorp

Jawel, van Zoetermeer.
tsja, daar kwam ik ook te laat achter. Ik denk dat ik deze opmerking nog vele 10-tallen keren te horen zal krijgen.

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
307
121
@Henk H ach het clubhuis is weer prachtig en kan er weer jaren tegenaan.

In het verlengde van het Klamp z verhaal een serieuze vraag over klampen. Iemand gaf aan dat deze bij mijn zelf gemaakte tuinpoort verkeerd om zat. Ik dacht "een klamp is een diagonaal, dus richting maakt toch niet veel uit". Hoe zit dat nou precies?

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.399
1.195
Nootdorp
daar ben ik geen expert in. Ik kan me herinneren dat er ergens een draadje te vinden is op dit forum waar de logica van de krachtverdeling in wordt uitgelegd. Voor mij was het nu een praktische oplossing om te zorgen dat de latten niet gaan schuin trekken.

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.399
1.195
Nootdorp
Leuk idee - een venster op toen - en een fraaie uitvoering.

Enneh dat nieuwe clubhuis, kan niet duidelijk herkennen uit welk materiaal de wanden bestaan.
Ben nieuwsgierig dus.
Dit heb ik even achterhaald. Dit is de link naar het houtsoort: Thermisch Gemodificeerd Vurenhout – Vuré Noir® Gevelbekleding. Op zijn Nederlands: thermisch gemodificeerd vurenhout,

Thermisch gemodificeerd vurenhout is tot 200 graden verhit zodat het overtollige vocht eruit verdampt. Daardoor krimpt en zet het veel minder. Het is ook duurzamer.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.