Vacuum MFT set + meer MFT spulletjes

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
196
0
Hallo allemaal,

Recentelijk heb ik ontdekt dat je allerlei vacuum pads en hulpmiddelen kan 3d printen. Aangezien ik een 3d printer heb ben ik direct aan de slag gegaan, pads geprint etc. en ook heb ik er een tweedehands vacuümpomp bij gekocht via Marktplaats.

Ik kreeg helaas de pads hiermee niet aan de praat en heb toen direct een nieuwe Vevor vacuümpomp besteld. Alleen wat bleek, de fout lag bij mij en niet aan de pomp. Ik was een tweede rubber seal vergeten op de pads en daardoor werkte het niet.

Nu heb ik dus twee vacuümpompen en dat is wat veel. Ik vind de oude pomp wat fijner qua geluid dus heb besloten de Vevor te verkopen. Ik doe er twee MFT vacuum pads bij en 2 guide rail vacuum pads inclusief snel koppelingen fittingen en een 6mm buis. Zie bijgesloten filmpjes voor een demonstratie van de werking.

Met de MFT vacuum pads kun je de slang onderlangs geleiden en daarmee het werkstuk vacuum op je werkbank klemmen zodat je vrij rondom kunt werken.

Met de guide rail vacuum pads zuig je je guide rail / lineaal vacuum aan je werkstuk. Het vacuum is zelfs zo sterk dat je werkstuk en al ermee kan optillen, zie video.

De pomp is feitelijk nog nieuw en wordt geleverd inclusief de originele aankoopbon voor garantie. Het gaat om de Vevor RS-6 dat is een 12CFM pomp van 18kg. Echt een beest van een pomp.

Hier twee filmpjes van de pomp in gebruik:

Het gaat in totaal om:
- Vevor 12CFM pomp
- 2x MFT vacuum pad (slechts 1 te zien op de video)
- 2x Guide rail / lineaal vacuumpad
- Alle benodigde fittingen en slangetjes

Voor de hele set wil ik graag € 190,- hebben.

Verder heb ik nog in de aanbieding - zie ook bijgesloten foto's - de volgende MFT accesoires

- 18 bench dogs in houdertje wat precies in een mini systainer past € 50,-
- Precision Dogs (Precision Dogs - Gadgets for woodworkers. Made to save your time.) French dogs voor plaatsen van eigen fence op MFT icm lineaal € 30,-
- 2x Guide Rail dogs die je aan de onderkant in je guide rail / lineaal steekt en daarna in 2 gaten van je MFT laat zakken € 15,-

Bijlagen

• IMG_2179 Large.jpeg
    IMG_2179 Large.jpeg
    64 KB · Weergaven: 30
  • IMG_2185 Large.jpeg
    IMG_2185 Large.jpeg
    84,2 KB · Weergaven: 32
  • IMG_2177 Large.jpeg
    IMG_2177 Large.jpeg
    76,1 KB · Weergaven: 31
  • IMG_2183 Large.jpeg
    IMG_2183 Large.jpeg
    84,2 KB · Weergaven: 29
  • IMG_2184 Large.jpeg
    IMG_2184 Large.jpeg
    81,2 KB · Weergaven: 27
  • IMG_2181 Large.jpeg
    IMG_2181 Large.jpeg
    87,7 KB · Weergaven: 29
  • IMG_2186 Large.jpeg
    IMG_2186 Large.jpeg
    73,9 KB · Weergaven: 31
  • IMG_2176 Large.jpeg
    IMG_2176 Large.jpeg
    77,6 KB · Weergaven: 32
  • IMG_2180 Large.jpeg
    IMG_2180 Large.jpeg
    87,2 KB · Weergaven: 30

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.