Het vaasje is afgewerkt met 2 lagen sealer en 2 lagen vernis aangebracht via de luchtdrukpistool.
Het vaasje heeft een hoogte van 250 mm en een diameter van 100 mm ter hoogte van de strik.

Hier wat sfeerbeelden hoe het vaasje gedraaid werd.

Opsannen tussen de centers.

Grof rond draaien.

Een kraagje aandraaien aan de linkerkant om met de klauwkop te kunnen grijpen.

Opspannen in de klauwkop en het tegencenter plaatsen.

De buitenvorm draaien en schuren tot korrel 400.

Bril plaatsen en kleefband kleven op de plaats waar de wielen komen te drukken/draaien.
Zo kan je de wrijvingssporen vermijden die toch tamelijk diep kunnen aftekenen na het draaien.

Met een potboor een diep gat inboren.

De binnenkant van het vaasje uithalen totdat de wanddikte maar een 5 à 6 mm dikte heeft.

Hier het resultaat waarvan de bril weggenomen is.

Gaatjes aftekenen en priemen om de veter te kunnen vlechten.

Gaatjes boren.

Een gewone schoenveter eens in vlechten om een idee te hebben wat het zou kunnen worden.
Het was eigenlijk niet naar mijn wens, maar onze collega Rien heeft me de tip gegeven.
Toeval was dat ik deze week in Nederland geweest ben en 'k heb hem een bezoekje gebracht.
Maak het niet in kruiswijze want het is te druk zei Rien. Hij had gelijk en heb zijn raad opgevolgd.
De platte stand zoals je kan zien op de volledige afwerking is het uiteindelijke geworden.

Het geheel afdraaien.
Het laatste deeltje werd handmatig afgezaagd en bijgewerkt met de beitel en schuurpapier.

Rien heeft me ondertussen nog een tip gegeven, namelijk da strik weglaten en knopen langs de binnenkant.
Dit zal ik zeker eens doen en plaats daarvan zeker nog een foto.
Het vaasje heeft een hoogte van 250 mm en een diameter van 100 mm ter hoogte van de strik.

Hier wat sfeerbeelden hoe het vaasje gedraaid werd.

Opsannen tussen de centers.

Grof rond draaien.

Een kraagje aandraaien aan de linkerkant om met de klauwkop te kunnen grijpen.

Opspannen in de klauwkop en het tegencenter plaatsen.

De buitenvorm draaien en schuren tot korrel 400.

Bril plaatsen en kleefband kleven op de plaats waar de wielen komen te drukken/draaien.
Zo kan je de wrijvingssporen vermijden die toch tamelijk diep kunnen aftekenen na het draaien.

Met een potboor een diep gat inboren.

De binnenkant van het vaasje uithalen totdat de wanddikte maar een 5 à 6 mm dikte heeft.

Hier het resultaat waarvan de bril weggenomen is.

Gaatjes aftekenen en priemen om de veter te kunnen vlechten.

Gaatjes boren.

Een gewone schoenveter eens in vlechten om een idee te hebben wat het zou kunnen worden.
Het was eigenlijk niet naar mijn wens, maar onze collega Rien heeft me de tip gegeven.
Toeval was dat ik deze week in Nederland geweest ben en 'k heb hem een bezoekje gebracht.
Maak het niet in kruiswijze want het is te druk zei Rien. Hij had gelijk en heb zijn raad opgevolgd.
De platte stand zoals je kan zien op de volledige afwerking is het uiteindelijke geworden.

Het geheel afdraaien.
Het laatste deeltje werd handmatig afgezaagd en bijgewerkt met de beitel en schuurpapier.

Rien heeft me ondertussen nog een tip gegeven, namelijk da strik weglaten en knopen langs de binnenkant.
Dit zal ik zeker eens doen en plaats daarvan zeker nog een foto.