Dat is hem inderdaad. Het verschil zit in de elektronica. Bij mirka kan je op je telefoon het toerental zien en of je niet te hard drukt. Het verhaal was dat je machine zonder deze elektronica overbelast zou raken. Nu ik schuur al een tijdje en heb dit genoegen nog niet gehad. Ik heb lang geleden een demonstratie/verkooptraining van metabo gehad. Hier kreeg ons personeel uitleg over schuurmachines.
Het enige wat mij er nu nog van bij staat is dat de vertegenwoordiger vertelde dat je de machine niet stil kreeg. Hij vroeg wie de zwaarste was (eind jaren 70 was ik niet de zwaarste
) Herbert mocht met zijn 100 kg erop gaan staan en de machine bleef draaien. Nu vind ik dit geen verkoopargument maar toch. Een professionele machine moet wel ergens tegen kunnen.
Het gaten patroon komt helemaal niet overeen met dat van mirka. Het zou dus kunnen dat het granatpapier nog iets beter zou kunnen presteren. Nu heb ik ook nog een oude festo et2e ook 150mm/2.5mm. Hier heb ik ook mee getest. Het gatenpatroon komt ook bij deze machine niet geheel overeen maar wel een stuk beter. De test uitslagen waren in principe ongeveer gelijk.
Behalve dan dat de schuurtijd voor dat je het hout kaal had. Maar dat is te verklaren 5mm versus 2.5mm schuuruitslag.