Gompy, ik heb al mijn Inca spul toch echt van Marktplaats. Dat wordt er ook haast een dagelijkse hobby bij, want voor het echt mooie spul moet je er SNEL bij zijn.
Mijn vlak-/vandiktebank was werkelijk in nieuwstaat, niet veel gebruikt doordat deze man veel samen met zijn pa maakte die deze machine ook had en die dus elke keer gebruikt werd. Heb er dan wel wat meer voor betaald dan de bedragen die ik hier zo nu en dan op het forum hoor maar dat heb ik er dan ook wel voor over. Lintzaag idem dito. Marktplaats goed in de gaten houden.. Paar dagen nadat ik de vlakvandiktebank gevonden had kwam die erop. Wat bleek: Van precies dezelfde man, in precies dezelfde staat. En kreeg dan ook voorrang bij de koop omdat ik al meer bij hem gekocht had en hij het mij zodoende wel gunde.
Vlakvandikte bank is nog wel goed te tillen alhoewel je er ook geen meters mee zou willen lopen. Onderstel is nog wel aardig wat zwaarder en dus heb ik daar inmiddels een scharnierende balk onder gemaakt met zwenkwielen erop zodat je die er onder kan klappen als ie weer vervoerd moet worden.
En TOEVALLIG....

Die inca Major

die jij daar aanwijst...

...Staat sinds vanmiddag ook bij mij. Die beste man heeft ook nog een DeWalt stofafzuiging en een Kity vlakvandiktebank te koop. Die heeft hij in 1 koop gekocht van een bedrijfje die er mee gestopt is. Maar hij doet er zelf verder niks mee dus verkoopt het weer door.
Stofafzuiging wil ik ook nog hebben voor op de machines, maar dan uiteraard ook van Inca. Stond laatst 1 te koop op MP, maar helaas zo ver onder in het land dat dat een beetje te gek werd. Moet ik nog even geduld hebben dus.
Maar ook dit is weer een prachtig mooie machine, wel met wat meer gebruikers sporen maar loopt nog heel erg lekker en met alle (nooit gebruikte!) toebehoren er nog bij.
Willem, die tafel zal ik binnenkort ook even op meten, je hoort nog van mij!
Inca wordt tegenwoordig niet meer gemaakt, is ten onder gegaan omdat ze gewoon te goed spul maakten. Maar leeft nog een beetje verder met het inkopen van oude machines, deze op te knappen en weer voor de verkoop aan te bieden.
www.doebeli.ch en dan naar de 'Inca machinen' gaan. Hier vind je alle handleidingen en prijslijsten e.d. ook nog in .pdf formaat. Dus ben al voorzien, maar toch bedankt voor het aanbod!