Type T-track op Bosch tafelzaag geleider

EarvJ

Nieuw lid
12 jan 2026
3
0
Irkoetsk
Hallo allemaal, ik ben nieuw in de wereld van houtbewerking en nieuw op het forum. Dit lijkt me een mooie plek om ideeën op te doen, ervaringen uit te wisselen, en vragen te stellen :)

In die laatste categorie heb ik een vraag over mijn nieuw aangeschafte Bosch GTS 70-216 tafelzaag. Ik wil een tool bevestigen in de track op de geleider en moet daarvoor weten welke moer ik moet hebben. Maar ik kom er niet achter welk type track Bosch daar heeft gemonteerd (zie foto hieronder).

Het is geen standaard miter track of T-track. De sleuf is ongeveer 10mm diep, 12mm breed in het diepere deel, en 9mm diep bij de opening. Hebben jullie enig idee...? Of heeft Bosch hier een eigen variant bedacht?

Veel dank alvast!

20260112_175124c.jpg

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.906
1.375
Omgeving Leiden
Toch gaan hier denk ik t-track bouten in. Die zijn er ook in maten en soorten, hier een voorbeeld:

Anders de slijptol op een gewone M8 bout loslaten.

EarvJ

Nieuw lid
12 jan 2026
3
0
Irkoetsk
Dank voor je reactie! Met bouten kan het denk ik ook werken, maar ik heb liever een moer. Zo eentje die er precies in past. Je hebt ze voor miter tracks en alu BSB/ISB-profielen.

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
514
155
Deurne
(...) Maar ik kom er niet achter welk type track Bosch daar heeft gemonteerd (zie foto hieronder).

Het is geen standaard miter track of T-track. De sleuf is ongeveer 10mm diep, 12mm breed in het diepere deel, en 9mm diep bij de opening. Hebben jullie enig idee...?
Zoeken op (T-)sleufmoer en dan kijken welke ongeveer past, zoiets als deze:
BSB t-sleuf inklikmoer sleuf 10 M8 met bladveer
(geen banden met de website)

EarvJ

Nieuw lid
12 jan 2026
3
0
Irkoetsk
OK, zelf knutselen of een suboptimale oplossing dus... Ergerlijk dat Bosch zich niet aan standaarden houdt voor zoiets.

Dank voor jullie suggesties!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.