Beste ervaringsdeskundigen,
Ik ben bezig om een aantal basismaterialen aan te schaffen waaronder een goede combinatiehaak. Ik houd nu eenmaal van precisie en degelijk materiaal en heb mijn oog laten vallen op de Starrett combinatiehaak, satin chrome finished (zonder center-meter). Ik twijfel echter tussen een aantal zaken:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Bij voorbaat dank!
Ik ben bezig om een aantal basismaterialen aan te schaffen waaronder een goede combinatiehaak. Ik houd nu eenmaal van precisie en degelijk materiaal en heb mijn oog laten vallen op de Starrett combinatiehaak, satin chrome finished (zonder center-meter). Ik twijfel echter tussen een aantal zaken:
- Is het overkill om als beginnend houtbewerker een dergelijke Starrett combinatiehaak aan te schaffen?
- Is het verstandiger om de 150 of de 300 mm aan te schaffen en waarom?
- Als ik de 150 mm aanschaf, kan ik daar dan in de toekomst een 300 mm lineaal inzetten? (als ik naar de maten van de linealen kijk dan lijkt dit niet te gaan)
- Is de Starrett Combination Square Economy grade ook goed of raden jullie dan liever de duurdere versie aan, gehard staal en satin chrome finished?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Bij voorbaat dank!