Knap! Petje af. Had een irrigatiesysteem verwacht
Kun je om lachen maar ik heb op andere forums genoeg vragen gehad hoe ik de planten water gaf en het ongedierte weg hield
Knap! Petje af. Had een irrigatiesysteem verwacht
Haha, eigenlijk vroeg ik me dat ook af, hoe geef je ze water en hoe houd je ongedierte buiten?
Of heb je er stiekem plastic plantjes in gezet hehe.. Tof idee trouwens!
Vraagje, hoe is het zwevende gedeelte bevestigd? Ben nieuwsgierig, wil ook iets zwevend creëren.
Hallo atmoz, excuses voor de topicvervuiling maar zou je wat meer informatie kunnen geven over je verticale tuin? Ik zit zelf met een klein plaatsje buiten omringd door muren.... Zo'n verticale tuin zou veel groen kunnen brengen op relatief weinig plek.
Geïnspireerd door jouw groene muur ben ik voorzichtig begonnen aan een klein stukje voor buiten. Ik had niet echt een idee maar had nog een oude zandbak staan en enkele vlonderplanken na een uurtje prutsen ben ik niet geheel ontevreden, bedankt voor de inspiratie!
Haha, het zijn inderdaad nep-planten van bij Ikea
Thanks, maar het idee heb ik ook maar gepikt... Zoek maar eens op "vertical garden" op Google.
Grtz,
Atmoz
Heb even snel gekeken bij IKEA: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00140326/
Viel bijna van mijn stoel. Dat heeft een aardige duit gekost denk ik zo
Nou ja, het stelt allemaal niet heel veel voor wat ik gemaakt heb... Het is/was vooral om te proberen, "testen" en bezig te zijn.
Ik had nog een oude zandbak staan waar niet mee gedaan wordt. Hup, deksel eraf en plankjes lossen. Ditzelfde geldt voor een vlonderplankje wat eigenlijk het enige is wat ik heb gebruikt. Oh ja, een jute sinterklaas zak uit de kast gepakt voor de achterkant. En dan krijg je na wat prutsen dit:
De stokjes die er als saté prikkers doorheen zitten zijn van die stokjes die je planten ondersteunen wanneer je ze koopt. Ik had geen kippengaas en wilde het zo goedkoop mogelijk houden, bij wijze van proef. Stokjes dienen ervoor om de plantjes tegen te houden, tenminste, dat zou mijn bedoeling zijn....
Uiteindelijk nog maar even snel naar het tuincentrum gereden en wat plantjes gehaald. Het zijn diverse sedum soorten, die hebben niet veel nodig en kunnen in de volle zon. Dan ziet het er ongeveer zo uit, let wel, ik ben nog niet helemaal klaar:
Bakje is 130x50 cm en ongeveer 10cm diep. Gewicht zal nog wel een rol gaan spelen denk ik, misschien ook met hydrokorrels werken?
Ik kijk het ongeveer een maand of 2 aan en als het blijkt te werken dan maakt ik wat nieuwe en uit deftiger materiaal. Ik heb nog wel wat muur om te bekleden.