Goedemorgen!
Net lid geworden op het forum en nu al een hulp vraag.
Even wat info:
Housoort = Douglas
2 x plaat van 2,50M, 40cm diep, 7cm dik. Aan de kop zijn kanten verstek gezaagd
2 x plaat van 40, 40cm diep, 7cm dik. Aan de kop zijn kanten verstek gezaagd
Het is gedroogd en geschuurd hout.
Wat is de bedoeling?
Ik ga een tv meubel maken, Design is te simpel voor woorden.
Het wordt een langwerpig meubel waarvan ik een licht gedetailleerde tekening heb toegevoegd.
Mijn hulpvragen
Omdat mijn kennis nog minimaal is en ik de platen liever niet onnodig beschadig ga ik, wat ik denk, voor een veilige aanpak.
Ik wil de meubel lijmen, ik zal hem neerzetten zodat de voorkant naar boven wijst. Het idee is om de verstekhoeken te lijmen met bruislijn en dan met spanbaden de boel vast te zetten om de meubel heen. Ik zal aan de bovenkant, de binnenkant van de meubel vast zetten met ijzeren hoekprofielen, die vallen uit het zicht als de meubel staat. En wilde de onderkant vast zetten met schroefbouten. Dus vanaf de onderkant van de plaat zo naar boven de zijkanten in. Ik zal ze verzinken door middel van een speedboortje ze wat in te boren.
- Mijn vraag aan jullie, is dit een plan of is het idee heel instabiel?
- moet ik onder schroefbouten gebruiken of lange schroeven?
- Welke bruislijm is het beste om te gebruiken?
- Moet ik de gaten voorboren? (los van de gaten van de speedboor)
- Waar ik bang voor ben;
Als ik de schroefbouten onder erin draai, trek ik dan kanten die verstek zijn gezaagd niet uit het lood?
Ik ben me ervan bewust dat het misschien nog beter is om duvels te gebruiken of dergelijk om de verbinding beter te maken, echter is die kennis op dit moment nog niet toereikend genoeg.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest maar mocht dat niet get geval zijn hoor ik dat heel graag!
Alvast enorm bedankt voor eventuele tips/suggesties.

Net lid geworden op het forum en nu al een hulp vraag.
Even wat info:
Housoort = Douglas
2 x plaat van 2,50M, 40cm diep, 7cm dik. Aan de kop zijn kanten verstek gezaagd
2 x plaat van 40, 40cm diep, 7cm dik. Aan de kop zijn kanten verstek gezaagd
Het is gedroogd en geschuurd hout.
Wat is de bedoeling?
Ik ga een tv meubel maken, Design is te simpel voor woorden.
Het wordt een langwerpig meubel waarvan ik een licht gedetailleerde tekening heb toegevoegd.
Mijn hulpvragen
Omdat mijn kennis nog minimaal is en ik de platen liever niet onnodig beschadig ga ik, wat ik denk, voor een veilige aanpak.
Ik wil de meubel lijmen, ik zal hem neerzetten zodat de voorkant naar boven wijst. Het idee is om de verstekhoeken te lijmen met bruislijn en dan met spanbaden de boel vast te zetten om de meubel heen. Ik zal aan de bovenkant, de binnenkant van de meubel vast zetten met ijzeren hoekprofielen, die vallen uit het zicht als de meubel staat. En wilde de onderkant vast zetten met schroefbouten. Dus vanaf de onderkant van de plaat zo naar boven de zijkanten in. Ik zal ze verzinken door middel van een speedboortje ze wat in te boren.
- Mijn vraag aan jullie, is dit een plan of is het idee heel instabiel?
- moet ik onder schroefbouten gebruiken of lange schroeven?
- Welke bruislijm is het beste om te gebruiken?
- Moet ik de gaten voorboren? (los van de gaten van de speedboor)
- Waar ik bang voor ben;
Als ik de schroefbouten onder erin draai, trek ik dan kanten die verstek zijn gezaagd niet uit het lood?
Ik ben me ervan bewust dat het misschien nog beter is om duvels te gebruiken of dergelijk om de verbinding beter te maken, echter is die kennis op dit moment nog niet toereikend genoeg.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest maar mocht dat niet get geval zijn hoor ik dat heel graag!
Alvast enorm bedankt voor eventuele tips/suggesties.