Misschien eens echt lezen hoe het werkt..... fabrieksgarantie is aanvullend op (en meestal veel beperkter dan) de wettelijke garantie. En we weten dus niet hoe oud het ding is en waar ie is gekocht.De fabrikant geeft 3 jaar garantie en die is dus verlopen. De verkoper gaat niets meer voor je doen.
Het is niet zo simpel als jij doet voorkomen. Een brief van het internet afplukken gaat je echt niet verder helpen.Repareren of anders de koop ontbinden.....
In NL is het gewoon goed geregeld met de wettelijke garantie. Als het binnen de levensduur is die je van een artikel mag verwachten (en dat is dus geen vaste tijd, maar het is wel minimaal 2jr) dan moet de verkoper kostenloos repareren. En als dat niet lukt dan kan de koper de aankoop ontbinden en krijg je het aankoopbedrag in het geheel terug.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Stuermer Maschinen in Duitsland, importeur/fabrikant van o.a. de Holzkraft KGZ 2540 Vario welke nagenoeg exact dezelfde machine is als de Triton TCMS254. Stuermer heeft mij onderdelen tekeningen gemaild en bestellen kan ik bij Vaentek/ Holzmaster24 in Duitsland... succes daarmee. Meestal geeft de fabrikant 2 jaar garantie en in veel gevallen wordt dat ook als redelijk gezien. Afhankelijk van het defect kan er nog wel gesteggeld worden, maar bij een klus-apparaat uit niet de hoogste prijsklasse zal . Het is niet, of in ieder geval moeilijk, aan te tonen of dit ding dagelijks gebruikt is of hobbymatig op een verloren zondag.
Deze hele
Goede waarschuwing wel, Handypete. Ik zou de betreffende module eruit halen en eens gaan zoeken op dat type. Zeker weten hebben ze die module ingekocht en wordt die gedeeld met andere apparaten uit dezelfde prijsklasse. Zo heb ik ook ooit de start-print van onze stofzuiger vervangen door een die volgens de website bij een ander merk stofzuiger hoorde, maar identiek was en wel leverbaar.
En anders de tip van Chevy66 volgen, gewoon omzeilen.
Wellicht kan de topicstarter aangeven wat de aanschafdatum van de eerste koper is geweest en of er een factuur van is?
En heb je al bij de verkoper geïnformeerd naar de wettelijke garantietermijn?
Wat mij ook nog niet helemaal duidelijk is, heb je de machine overgenomen?
Klopt. Het issue is dat de machine wel correct inschakelt en op toeren komt maar vervolgens direct uitschakelt. Vandaar mijn vermoeden dat het aan de regelmodule ligt.Je kan voor heel veel oudere machines niet alle onderdelen meer verkrijgen. Of ze zijn zo duur, dat het niet interessant is om te repareren. Service kost gewoon geld. Een vergelijkbare machine van bijvoorbeeld dewalt kost 250 euro meer. Die machine is ongeveer net zo duur om te produceren. Maar je hebt in ieder geval het geluk dat er iets kapot is gegaan, wat niet nodig is voor het kunnen zagen met die machine. Het regelt vermoedelijk de soft start en eventueel een elektrische rem. Je kan het dus overbruggen, of vervangen door een moduul van een andere vergelijkbare machine.
Die potmeter is om het toerental in te stellen, machine heeft immers een variabele toerenregeling. Die hall sensor zal het toerental terugkoppelen aan de regelmodule denk ik.Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ze dat hall sensor signaal voor nodig hebben. Die pot meter kan ik me nog van voorstellen om de rem in te stellen.
Kunststof > laag toerentalWaarom zou je het toerental willen regelen bij een afkortzaag?
Ik zie dat je vakkundig alle vragen over leeftijd en herkomst niet beantwoord..... beetje bizar dat je het dan blijkbaar wel gepast vindt om een fabrikant hier zwart te komen maken.Wellicht dus niet Triton, gezien het feit dat zij zo weinig onderdelen voeren van deze machine.
Graag goed lezen. Leeftijd of herkomst is niet relevant voor dit topic.Ik zie dat je vakkundig alle vragen over leeftijd en herkomst niet beantwoord..... beetje bizar dat je het dan blijkbaar wel gepast vindt om een fabrikant hier zwart te komen maken.