Trapdraaibank

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Die meenemer zit in een cilindrische boring ik heb niet gekeken of dat gat conisch is.

Dan is een verloop maken ook een goede optie, je verliest dan wat draailengte.

Als ik er een schroefplaat met M33 op draait en zodra hij de borst raakt zit hij vast, ik neem aan dat dat een slecht idee is.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Best mogelijk dat die buitendraad alleen is bedoeld om er een klos hout op te draaien. De rest van de constructie lijkt me niet consistent met een moderne klauwplaat.
Als dat ronde gat goed centrisch is zou je daar op verder kunnen werken. Een doorn met M33 draad. Dan kun je de bank verder in tact laten.

Al met al zullen vermogen en toerental niet zo hoog zijn.
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Als je m33 wil, is het het makkelijkste om de as even op te lassen en er daarna m33 op te steken.
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
142
56
Erg gaaf dat je deze weer werkend gemaakt hebt, blijft toch pure nostalgie dit :love:
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Deze draaibank laat toe het houtdraaien op een andere manier beleven.

groeten ,
Ornament
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
De bank staat dan steviger en de kracht van de motor wordt intern met de bank. Aangezien het gereedschap en de controllers op de motor gemonteerd zijn vormt het samen één geheel.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Hij staat van zichzelf al stevig, ik schat dat hij minimaal 200 kg weegt.
Maar zittend draaien werkt niet goed.
Efvee, welke motor bedoel je ?
 
  • Leuk
Waarderingen: hansth

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
391
173
Groene Hart
Ik nam aan dat hij zo'n motor bedoelt met een gewicht van tegen de honderd kilo, die zelf kan lopen.
En ook kan zitten, de draaibank kan trappen, en die met eetbaar voedsel wordt gevoed.
;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Efvee

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ik nam aan dat hij zo'n motor bedoelt met een gewicht van tegen de honderd kilo, die zelf kan lopen.
En ook kan zitten, de draaibank kan trappen, en die met eetbaar voedsel wordt gevoed.
;)
Zo te zien is dat de juiste motor 😂 :cool:
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Als je begint even opletten dat je de goede kant opgaat,dan draait de as gewoon door.

Mink, dan hebben we de goede motor voor
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.