TKA: Houtdraaibank Inca Luna SP 1000

frikandon

Nieuw lid
20 okt 2020
12
8
Beste forumleden,

Ik bied hierbij graag een Inca houtdraaibank aan. Ik heb deze indirect via mijn vrouw verkregen en het idee was om er zelf mee aan de slag te gaan. Alleen komt het er helaas niet van en inmiddels staat de machine eerder in de weg stof te happen. En dat lijkt me jammer voor zo'n mooie machine.

Het is een draaibank type INCA Luna SP 1000 (345.199.13) van het hier wel bekende Zwitserse Inca Injecta. Een origineel tafelmodel voorzien van een zelfgemaakt onderstel op wielen zodat deze op hoogte staat en makkelijk kan verplaatst worden.

Specificaties:
• Afstand tussen de centers 1000 mm
• Hoogte center boven bed 225 mm waardoor max. diameter werkstuk 450 mm bedraagt.
• Losse punt met MK2
• Vaste kop: schroefdraad 1" x 8tpi
• Monofase 230V motor met verschillende riemschijven om de snelheid te verstellen.

IMG_3991.JPG
IMG_4002.JPG
IMG_3993.JPG
IMG_3995.JPG
IMG_3996.JPG
IMG_4004.JPG
IMG_3999.JPG
IMG_4001.JPG
IMG_4003.JPG

De draaibank is in mooie staat en werkt perfect. Interessant voor de houtdraaier of eventueel de Inca verzamelaar/liefhebber. Ik ben ondertussen ook nogal een Inca fan geworden omwille van de degelijkheid van hun machines. Maar het ontbreekt me aan plaats om ze daarom nog langer bij te houden.

Vraagprijs 350,- EUR.

Kan opgehaald worden te 9120, Beveren-Waas, België (vlakbij Antwerpen).

Mvg,

Dennis
 

Bijlagen

  • IMG_3994.JPG
    IMG_3994.JPG
    113,2 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Hkuit

frikandon

Nieuw lid
20 okt 2020
12
8
Niemand interesse in de draaibank? Of is de vraagprijs te hoog? Ik ken de prijzen niet echt van dergelijke machines.

Ik ben erg tevreden van de Inca zaagtafels en zie hier op het forum toch ook wel wat liefhebbers dus op zich wel een degelijke machine lijkt mij. Bovendien heb ik ze nog zelden zien passeren.

Daarom een nieuwe poging, laat ons zeggen dat ik de machine wil laten gaan voor 250,- EUR
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.