TKA: Handgereedschap, beitels, schaven, diversen

Vin

Actieve deelnemer
9 jan 2015
39
0
Ik ben mijn werkplaats aan het opruimen en wil graag wat ruimte maken. Alles kan opgehaald worden in Enschede. Zie ook mijn andere advertentie met twee kleine lintzagen en een band/schijf schuurmachine.

Als eerste een set Kirschen beitels: Kirschen steekbeitelset met houten heft in houten kist, 6-delig - Baptist
Bijna niet gebruikt, vraagprijs €65
Beitels_Kirschen_01.jpg
Beitels_Kirschen_02.jpg


Een setje nooitgedacht beitels, maten 7, 13, 18 en 25mm
Gewet en klaar om te gebruiken: €35
Beitels_Nooitgedacht_01.jpg
Beitels_Nooitgedacht_02.jpg

Een 'honing guide', Weitere Schleifhilfen | FEINE WERKZEUGE
Als te zien, nooit uit de verpakking geweest: €8
Beitels_HoningGuide.jpg

Een hele berg beitels, Engels, Duits, Frans en een verdwaalde nooit gedagt. Hebben wel wat aandacht nodig. Liefst in één koop.
Beitels_diverse.jpg
 
Laatst bewerkt:

Vin

Actieve deelnemer
9 jan 2015
39
0
Verder een aantal schaven, als eerste een zo goed als nieuwe stanley nr. 4
Scherp en klaar om te gebruiken: €35
Stanley04_01.jpg
Stanley04_02.jpgStanley04_03.jpg

Een setje stanley spookschaven, beide scherp en klaar om te gebruiken. één vlak en één bol, €30 voor de twee samen:
Spookschaven_01.jpgSpookschaven_02.jpg

Twee hele leuke blokschaafjes, bevel up en beide scherp en klaar om te gebruiken. Samen voor €35
Blokschaven_01.jpgBlokschaven_02.jpgBlokschaven_03.jpg

En als laatste een hele partij schaven met 'een verhaal', ook hier het liefst het hele stel in één keer verkocht. Van links naar rechts:
- Record nr.5, functioneel en scherp, kan zo gebruikt worden maar heeft duidelijk een reparatie gehad en het handvat heeft ook z'n beste tijd gehad
- Skandia nr.3, in principe compleet maar ik vermoed dat de keerbeitel niet origineel is (past niet goed)
- Record nr.4, voor de ambitieuze doe het zelfer, foto zegt genoeg denk ik
- Omsons, rode nr 4, mooie schaaf maar ook hier zit niet de juiste keerbeitel bij en handvat zit los met - ik vermoed - niet de juiste schroef.
- Stanley 78, helemaal prima en scherp maar alle accessoires die bij een 78 horen, ontbreken
Schaven_Diverse_01.jpg
 
Laatst bewerkt:

Vin

Actieve deelnemer
9 jan 2015
39
0
En wat tangen, meeste zijn goedkoop behalve twee nette knipex knijptangen. Alles in één keer voor weinig als je ook één of meerdere van de andere zaken koopt ;-)
Tangen_01.jpgTangen_02.jpg
 

Vin

Actieve deelnemer
9 jan 2015
39
0
De Kirschen beitels, spookschaafjes en de zaagzettang zijn verkocht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.