Tips ladegeleiders

Dirkie

Actieve deelnemer
17 apr 2011
121
135
Aerdenhout
Dag allen,

Ik ga binnenkort beginnen aan een aantal kastjes om allerlei zaken in op te bergen. De kastjes zullen ongeveer de maat keukenkast hebben en worden voorzien van schuiflades van verschillende hoogtes. Nu was ik aan het winkelen voor ladegeleiders en ik ben onder de indruk van het aanbod. Ik kan natuurlijk wat geleiders bestellen, komt vast goed. Maar ik ben benieuwd of men hier tips heeft.

Ik hoef geen speciale geleiders, dus geen push to open / soft close en dergelijke. Beetje stevig is wel handig, sommige lades zullen wel wat zwaar worden.

Ben heel benieuwd, dank alvast.

Dirk

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
157
65
Zaanstreek
@Charel09 je moet wel appels met appels vergelijken natuurlijk ;)

prijs wordt heel erg bepaald door een aantal basis vragen:
Wat voor ladeconstructie & materiaal wil je gebruiken?
Wat wordt de belasting (ongeveer) van de lade? Max 30kg? 60kg? 100kg?
Mogen de ladegeleiders in het zicht?
Vind je zaken als Push-to-open of softclose belangrijk?

Kogelgeleiders zoals @hdv aandraagt doen het prima in de werkplaats, dit duitse adresje is ook nog eens scherp geprijsd. Maar ook als je kijkt bijvoorbeeld bij meubelbeslagonline kijkt zie je dat die al stukken goedkoper zijn dan blum movento (softclose, verborgen, tot 60kg belastbaar etc). Dat zijn dan ook direct wel de ferrari's onder de geleiders..

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.040
544
Noord-Veluwe
Woow, in vgl met Blum en vergelijkbare op bv meubelbeslagonline.nl, zijn deze Junkers wel heel gunstig. Hoe stevig en goed zijn die ?
Nou, het is uiteraard geen Blum of Gras. Maar ik heb ze al een jaartje in gebruik en tot nog toe heb ik geen klagen. Ik heb zo'n 80 systainerlades gemaakt, waarvoor ik deze ladegeleiders heb gebruikt. Undermounts vond ik daarvoor een beetje van de zotte. Dit was me al duur genoeg. Sommige van die systainers zijn knap zwaar en de geleiders geven geen krip. Degene die ik gebruik gaan tot 40kg, maar er zijn ook zwaardere uitvoeringen. Mijn zwaarste systainer zit tegen de 20kg aan en dat gaat gewoon goed.

• Leuk
Waarderingen: Charel09

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.300
1.009
Omgeving Leiden
Geen tip voor een leverancier, maar voor het gebruik: koop volledig uittrekbare geleiders, dan kan je tenminste ook achterin de lade spullen terugvinden.

Laatst deze gebruikt voor een kastje met systainers:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Charel09 en rinus

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.300
1.009
Omgeving Leiden
Goedkoopste is houten geleiders en ook leuk te maken
Dat waag ik te betwijfelen of dat het goedkoopste is, zeker als ze volledig uittrekbaar moeten zijn en aardig wat gewicht moeten kunnen dragen. Voor een kastje van 60 cm diep heb je al gauw 2x180cm nodig. Beuken of esdoorn. En dan natuurlijk zaagblad en freesjes.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.