TIP: Jet vandiktebank 220v

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Het ding mag dan 230v zijn, het zou me niks verbazen als het op het randje hangt van wat een normale stop/groep kan hebben (al dan niet in combinatie met andere zaken die op dat moment actief waren op die groep). Dus het kán ook bij de huidige eigenaar liggen, in plaats van de machine.

Verder over het verplaatsen: Er zijn al goeie opties gegeven, maar als je met je eigen aanhanger wil rijden, kantelen en een blok onder de poten, dit herhalen aan de andere kant, en zo verder, tot hij zo hoog staat dat je de aanhanger in kunt. Paar aanmerkingen wel:

Als het een enkelasser is, maak deze vast aan de auto (tegen het kantelen)
De machine is topzwaar, dus op de juiste plaats in de aanhanger zetten en meervoudig goed vastzetten
NIET, maar dan ook NIET aan de vlaktafels optillen - die zijn hier niet voor bedoeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miko en ope1967

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
139
32
Utrecht
Je kunt nou eenmaal niet alles hebben.😎
Een automaat is niet altijd afdoende, maar opnieuw inschakelen is natuurlijk ook niet zo’n heisa.
Als je de automaat weer moet activeren, doet je machine het dus niet want geen spanning meer .. en iedere keer als je de machine aanzet gebeurt dit, dus wat mij betreft wel heisa hoor.
 

Ricardo.vdD

Nieuw lid
27 mei 2019
2
0
Hoi.

Had dat bij mijn bouwlift ook, de Aanloop condensator (op aanraden) laten vervangen en daarna nooit meer last van gehad. Je kan het schijnbaar doormeten, maar ik ben geen elektricien.

Veel succes
Ricardo
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Nou, na een lange rit vandaag (6,5 uur rijden totaal) ben ik de trotse eigenaar van dit mooie apparaat. Morgen nog even van de aanhanger afhalen en dan maar eens uitproberen.
Machine heeft wat oppervlakkige roest ivm ongeisoleerde schuur waar hij in werd gebruikt, maar ziet er verder top uit.
Er zat nog een leuke verrassing bij: een automatische doorvoerder voor de vlakbank. Door de huidige eigenaar niet gebruikt, maar apparaat startte gelijk op bij testen en begon netjes te rollen. Ook daar maar eens in verdiepen.
Erg bedankt voor de tip @remcoov
 
  • Leuk
Waarderingen: remcoov en Taab

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Gefeliciteerd!
Maar hoe heb je hem nu op de aanhanger gekregen?

Haha dat bleek uiteindelijk dankzij de verkoper mee te vallen; zijn buurman heeft met zwaarder materieel de machine op de aanhanger van de verkoper gezet, daarna de aanhangers met de open kanten tegen elkaar gezet:
7DC0806D-E97A-4353-9255-81D0FECB4EAC.jpeg

De grote uitdaging komt morgen wanneer ik hem eraf haal!
Machine staat op een kleine 600x800mm pallet.
Idee is om een eikenhouten tafelblad te gebruiken als “glijbaan” naar de grond, geremd door straps vanaf de aanhanger. Morgen maar eens uitproberen.

De module die erbij zit blijkt de Jet JPF-3M te zijn. Iemand daar kennis over cq ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Taab en Count Chocula

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Nou dat is wel creatief bedacht, zo met die aanhangers. Leuk die foto.
Vergeet niet het tafelblad goed vast te maken aan de aanhanger, want diie blijft niet vanzelf op een randje liggen. Dan moet het met de straps gaan lukken.
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant

Dit blijkt er dus bij te zitten. Op het internet kan ik met het typenummer alleen 2 zuid Afrikaanse webshops ontdekken. Iemand die hier meer kennis van heeft?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Bijna alle aanvoerapparaten worden gemaakt door Co-Matic. Je zou eens op hun website kunnen kijken of er een model overeenkomt met wat jij hebt.
 

Rik Hechtel

Actieve deelnemer
22 jul 2022
72
17
Vlaanderen
Aanloopstroom begrenzer werkt ook prima.
Ik heb op amazon een softstartmodule gekocht (19,66 euro) voor mijn de Walt 7492 tafelzaag. Die startte onmiddellijk full power en trok bij de eerste start de zekering eruit! Nu loopt de zaag (relatief) zacht aan en geen probleem meer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.