Tip: Ferm lintzaag/schuurschijf

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Zou er zelfs geen tientje aan wagen is de grootste rommel die er is heb er ook een gehad ,
Verkocht aan een kennis en die heeft er veel geldt in gestopt en het werd nog steeds niets,
De zaagbladen knappen te snel ook al doe je nog zo voorzichtig,
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.144
2.627
Vergelijkbare zaagmachientjes worden nog best veel gebruikt in de modelbouw wereld, dus er moeten fatsoenlijke zaaglinten voor te koop zijn. Mag ik vragen wat je er verder voor problemen mee had? het schuurgedeelte lijkt me altijd wel te werken.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Schuuren ging nog wel het was voornamelijk de linten die om de haverklap kapot gingen ik zaagde er tot 15 mm Beuken mee , ik dacht aan metaal moeheid maar dan zou het lint meerdere haarscheurtjes vertonen,
Dat er een keer een lind knapt ok maar dit sloeg echt nergens na , dacht eerst ik doe het niet goed
Maar de eigenaar voor en na mij hadden het zelfde probleem ,
Heele discussies over driewieler juist goed en sneller metaalmoeheid , ik denk achteraf voor heel dun plaat
Werk 2 a hooguit 3 mm mischien dat dan het lint het wat langer uit houd ? Toen was er wijnig keuze in linten,
Voor deze 3 wielers
Heb wel voor heel lang zaagjes voor de eigen bouw figuurzaag ,
Is wel een kunst om er gaatjes goed doorheen te boren , spul is wel knetter hard , of met blokjes werken zo
Als de hegner heeft maar met een brander en goed heet stoken kom je er ook wel door met een boortje.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.722
2.586
Gaanderen
Dit model was er ook in een black en decker en de walt variant. Drie wiel lintzaag. Ik weet dat er klanten waren die klaagden over veel breuk bij de linten. Ik zou er van wegblijven.
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Weer wat geleerd! Als hij hier dichterbij stond had ik hem waarschijnlijk meteen al gehaald om wat mee te prutsen en een lintzaag uit te proberen, nu weet ik iig beter waarop te letten :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.