Ik wilde al een tijd een iets grotere theedoos maken dan die we hadden, en ik had nog wat Quilted maple liggen van @MasaveHout, dus aan de slag!
Eerst maar eens een ontwerpje tekenen. Ik wilde het deksel ook deels uit het maple maken maar een theedoos met een ruitje in de bovenkant leek me ook wel leuk.
Dus werd het plan als volgt:

Eerst lange L-vormige stukken gemaakt door de 2 planken die ik had 2x in verstek door te zagen en weer aan elkaar te lijmen.

Vervolgens de zijdes op lengte en in verstek gezaagd.

Dit was het moment dat ik er achter kwam dat het toch handiger geweest was om de sponning voor de bodem en voor het glas te frezen VOOR ik de L-vormen maakte.
Met een beetje creatief freeswerk was dat wel op te lossen gelukkig:

Bodem gemaakt van wenge en toen kon alles in in elkaar gelijmd:

Voor het mooi nog een paar splines gemaakt van wenge:

Vakverdeling gemaakt van wat padoek, wat een rommel maakt dat:

Likje olie er op en klaar!

Eerst maar eens een ontwerpje tekenen. Ik wilde het deksel ook deels uit het maple maken maar een theedoos met een ruitje in de bovenkant leek me ook wel leuk.
Dus werd het plan als volgt:

Eerst lange L-vormige stukken gemaakt door de 2 planken die ik had 2x in verstek door te zagen en weer aan elkaar te lijmen.

Vervolgens de zijdes op lengte en in verstek gezaagd.

Dit was het moment dat ik er achter kwam dat het toch handiger geweest was om de sponning voor de bodem en voor het glas te frezen VOOR ik de L-vormen maakte.
Met een beetje creatief freeswerk was dat wel op te lossen gelukkig:

Bodem gemaakt van wenge en toen kon alles in in elkaar gelijmd:

Voor het mooi nog een paar splines gemaakt van wenge:

Vakverdeling gemaakt van wat padoek, wat een rommel maakt dat:

Likje olie er op en klaar!