Terugroepactie festool kapex met productiedatum 02/2010 of ouder

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
De mijne is terug van weggeweest
Helaas heeft de machine een zware reis gehad van Hamburg naar hier
Doos flink gehavend zelfs de piepschuimen bescherming was gebroken
Ik heb gelijk festool op de hoogte gesteld via de telefoon en ze gaan kijken of ze wat voor me kunnen betekenen
Ik heb het verzoek gedaan om de machine nogmaals na te zien om te kijken of er niks verbogen is
Ze hebben dan wel weer de kabel vervangen de Aluminium geleider vervangen had ik ooit een keer in gezaagd en de insert vervangen dus festool valt weinig te verwijten alleen de ups die heeft steken laten vallen
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.180
279
Goeree-Overflakkee
Bij mij is in ieder geval de kabel en insert vervangen. Binnenkort nog beter bestuderen, testen en kijken of het standby-verbruik ook is verholpen.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
209
13
Belgisch Limburg
De mijne is inmiddels ook weer terug.
Zichtbare onderdelen die vervangen zijn: aansluitsnoer, rubberen onderstuk van de stofafzuiging, (zat een klein stukje zaagsnede in van +- 4mm) sticker over de laserinstellingsgaatjes, de transparante kap over het blad en de lens onder de lasers (de originele waren niet beschadigd, wel beetje vuil).
De tafelinleg is niet vervangen, maar was nog prima; ik had wel de originele teruggeplaatst, uit schrik dat ze het colliflower exemplaar zouden vervangen door de originele plastic strookjes)

Het verzendproces ging niet zo heel vlot:
Volgens de planning zou ik de doos de laatste week van februari ontvangen, en de reparatie zou gebeuren in de eerste week van maart. De doos stond maandagavond 1 maart voor de deur, ik probeerde het pakket aan te melden op dinsdag, na het inpakken, maar de site accepteerde de melding niet, toen ben ik woensdag naar de krantenwinkel gegaan die ook ups afhaalpunt is, waar ze het label nog wel konden scannen.
Donderdag na het werk vond ik de zaag met de doos op zijn kant bij de achterdeur... het originele label van de lege doos zat nog op de onderkant van de doos. :oops: Label eraf gepulkt en net voor sluitingstijd weer bij het afhaalpunt afgegeven.
Daarna niets meer gehoord, en ik begon een beetje schrik te krijgen, zeker toen ik hier het bericht van Leroy las; tot ik donderdag 25 maart een mailtje kreeg dat de zaag woensdag verzonden was, en maandag geleverd ging worden.
Vrijdag al, na het werk vond ik de doos weer op zijn zijkant bij de achterdeur (terwijl er nog een stuk of 3 extra stickers met breekbaar, en deze kant boven opgeplakt waren). Maar de doos zag er nog prima uit, en ze hadden 2 van die dikke tierips rond het handvat gedaan i.p.v. 1, en flink wat krimpfolie om de piepschuimblokken voor ze hem in de doos hadden gestopt.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.838
1.036
Omgeving Eindhoven
Slechte service van UPS... Pakket zomaar onbeheerd achterlaten :mad:
Zomaar iedereen die bij jou langs de achterdeur was gelopen had dus een kado kunnen meenemen...

Maar ik heb een soortgelijke ervaring met ze. Overdag niet thuis, 's middags de hele middag regen en een bestelling met electronica bezorgd krijgen. Ook 's avonds buiten vinden, was gewoon onder de poort doorgeschoven. Gelukkig had de verzender het waterdicht ingepakt binnenin de doos, want diaar liep het water uit toen ik 'm naar binnen haalde. Klacht ingediend bij ups, niets meer van gehoord, behalve "we zullen de chauffeur erop aanspreken"...
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.282
324
Heelsum
Slechte service van UPS... Pakket zomaar onbeheerd achterlaten :mad:
Zomaar iedereen die bij jou langs de achterdeur was gelopen had dus een kado kunnen meenemen...

Maar ik heb een soortgelijke ervaring met ze. Overdag niet thuis, 's middags de hele middag regen en een bestelling met electronica bezorgd krijgen. Ook 's avonds buiten vinden, was gewoon onder de poort doorgeschoven. Gelukkig had de verzender het waterdicht ingepakt binnenin de doos, want diaar liep het water uit toen ik 'm naar binnen haalde. Klacht ingediend bij ups, niets meer van gehoord, behalve "we zullen de chauffeur erop aanspreken"...
Hier stond hij ook voor de deur buiten..... tenminste de lege doos, toen de zaag terug kwam was ik thuis. UPS service is dramatisch. Slechte afhaalpunten, onbereikbaar allemaal waardeloos. Service van Festool gelukkig beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

HOKOHOUT

Nieuw lid
26 sep 2016
7
0
Beste Bijtel.

Wat ik ook probeer, ik krijg mijn Kapex 120 niet in een stand dat ie in de doos past. Of ik doe iets niet goed of zie iets over het hoofd.
Welk palletje moet ik uitklappen??

Bij voorbat dank!!, Kees
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Nog even een late updat sorry hiervoor
De zaag is opnieuw terug geweest naar Hamburg ter controle
De machine dit maal zonde kleer scheuren terug gehad
En heb nu na een 1,5 maand later een rolmaat van festool gehad als compensatie voor het ongemak
Uit eindelijk is ups dus niet de juiste partner geweest in deze hele operatie
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.945
834
Enschede, Twente
Sommige van die bezorgdiensten zijn dramatisch qua betrouwbaarheid. Ik heb dus te maken met PostNL, UPS, DHL, DPD, GLS, en dan vergeet ik er vast nog wat. Mijn inschatting is dat de verzender vaak kiest voor de goedkoopste optie en niet voor de beste (in mijn geval PostNL en DHL). Misschien kunnen we als consumenten wat druk uitoefenen hieromtrent.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.180
279
Goeree-Overflakkee
De kwaliteit van de bezorging hangt vaak af van de (laatste) bezorger. Kwa service heb ik met DHL een slechte ervaring, die weigeren te erkennen dat ze een fout maken om toe te staan een pakketje rechtstreeks naar het afhaalpunt te sturen (wat dus niet werkt).

Over m'n Kapex ben ik tevreden. De kap om de behuizing (samen met de schakelaar) is vernieuwd, de beschermkap om het zaagblad en het snoer ook. Ik moest wel zelf de laser en haaksheid afstellen, maar dat is zo gebeurd.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.282
324
Heelsum
De kwaliteit van de bezorging hangt vaak af van de (laatste) bezorger. Kwa service heb ik met DHL een slechte ervaring, die weigeren te erkennen dat ze een fout maken om toe te staan een pakketje rechtstreeks naar het afhaalpunt te sturen (wat dus niet werkt).

Over m'n Kapex ben ik tevreden. De kap om de behuizing (samen met de schakelaar) is vernieuwd, de beschermkap om het zaagblad en het snoer ook. Ik moest wel zelf de laser en haaksheid afstellen, maar dat is zo gebeurd.
Afstellen van de laser is wel zo gebeurd maar wel vervelend dat dat niet daar gebeurd. De sticker waar gaatjes in zaten van de vorige keer afstellen is wel vervangen maar nu moet ik meteen weer opnieuw gaatjes prikken. Ik vind het jammer dat er daar geen dopjes opzitten zodat het netjes blijft na afstellen. Het is toch iets wat je na een zaagbladwissel opnieuw moet doen dus niet iets wat nooit gebeurd.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.180
279
Goeree-Overflakkee
Die paar gaatjes interesseren me niet. M'n ocd treedt wel in werking dat de gaatjes niet zitten op de plek waar de sticker het aangeeft :rolleyes:

IMG_20210602_125227.jpg

Het viel me op bij het afstellen dat de lasers vrij los lijken te hangen. Dus ik denk dat ze na een transport sowieso afgesteld moeten worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.