Teakhout : waar verkrijgbaar ?

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Goedemorgen !

Ik ben werkzaam in de interieurbouw. Daarbij werk ik met enige regelmaat met massief hout.

Vermoedelijk om die reden kreeg ik afgelopen week kort na elkaar van 2 klanten de vraag of ik ook aan teakhout kon komen. Eén voor de bouw van een zwemplateau en één voor herstel van het dek van een sloep.

Nu is er teakhout en teakhout. Voor de botenbouw lijkt het me toe, dat je teakhout van zeer goede kwaliteit nodig hebt, anders dan voor bijv. een tafel in huis.

Is het benodigde teakhout nog te verkrijgen ?
Zo ja, wie kan mij helpen aan een betrouwbaar adres en waar moet ik op letten bij mijn keuze voor evt. aanschaf ?

Jullie merken al ... dit is nieuw terrein voor mij, dus alle tips zijn welkom !!!
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Goedemorgen !

Ik ben werkzaam in de interieurbouw. Daarbij werk ik met enige regelmaat met massief hout.

Vermoedelijk om die reden kreeg ik afgelopen week kort na elkaar van 2 klanten de vraag of ik ook aan teakhout kon komen. Eén voor de bouw van een zwemplateau en één voor herstel van het dek van een sloep.

Nu is er teakhout en teakhout. Voor de botenbouw lijkt het me toe, dat je teakhout van zeer goede kwaliteit nodig hebt, anders dan voor bijv. een tafel in huis.

Is het benodigde teakhout nog te verkrijgen ?
Zo ja, wie kan mij helpen aan een betrouwbaar adres en waar moet ik op letten bij mijn keuze voor evt. aanschaf ?

Jullie merken al ... dit is nieuw terrein voor mij, dus alle tips zijn welkom !!!

Op maandag bezorgen ze in Drachten. Met teak kom je al snel aan het bedrag van gratis bezorgen:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bosquet

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Hallo Ekko,

In Fryslân kun je goed bij Miedema Nautic terecht voor kwaliteits teakhout. Ik heb er indertijd het Teakhout gekocht voor het blokrooster wat ik voor een sleepboot maakte. Qua prijs vielen ze indertijd in de het middensegment. In het blokrooster topic staat nog veel over de houtkeuze vermeld en de verwerking ervan.

Fons

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bosquet

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.