Te koop, onze robuuste Douglas eettafel

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.219
2.557
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Een van de eerste, misschien wel mijn eerste grote project(en) op dit forum, was deze tafel:

Nu, 6 jaar later, heb ik een nieuwe gebouwd. Niet omdat het moest, maar omdat ik de kans kreeg iets gaafs te bouwen van bijzonder hout. De oude verdween in de opslag, maar we konden er geen afscheid van nemen want ja, mijn eerste grote tafel en daar hebben we als gezin toch wel 6 jaar lief, leed en veel maaltijden gedeeld. Helaas moet ik toch concluderen dat hij vréselijk in de weg staat, ik heb de ruimte simpelweg nodig voor andere dingen want het leven gaat door en spullen zijn uiteindelijk precies dat, gewoon spullen. Bij deze dus in de verkoop, deze prachtige robuuste tafel. Hij is in de jaren wat 'rijker' geworden in kleur en patina en draagt de littekens van een jong gezin, maar niks dat hem minder mooi of bruikbaar maakt:

1787391152178.png
1787391159023.png
1787391163352.png

Het bijpassende bankje doe ik erbij in de verkoop.

Buitengebruik is zeker mogelijk, want het is en blijft douglas behandeld met lijnolie, maar dan blijft hij natuurlijk niet lang mooi, ik geef dus zeker de voorkeur aan iemand die hem binnen zal zetten. Blad is afneembaar en dankzij de wervels kan het ook blijven werken. Ondanks de enorme overspanning van 3 meter is de constructie stevig genoeg gebleken en ook wanneer er zware kratten boodschappen op gezet werden gaf de tafel geen krimp. Eronder stofzuigen was door de hoogte van de steunbalken ook geen issue en van kromtrekken is ook absoluut geen sprake geweest.

Vanwege het formaat zullen jullie begrijpen dat verzenden geen optie is ;-). Inruil van oud gereedschap of mooi hout is zeker bespreekbaar, maar ik hoop er los van dat alles toch nog wel 250 euro voor te mogen ontvangen. Een goed tegenbod is echter welkom omdat ik de ruimte nu eenmaal echt dringend nodig heb.

Stoffige groetjes,
Trigger

• Leuk
Waarderingen: w00t en de-hout-amateur

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.