Te koop: North/Honeywell Air Compact overduk-gelaatsmasker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.249
661
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik heb over een meer dan complete set, bestaande uit

1 North Performa Nova gelaatsmasker
1 North Air Compact 200 aanblaasunit met slang
1 set nieuwe filters, FFP3
2 NiMH batterijen elk voor 8 uur werken
1 oplader (met de functies opladen en bij vol druppelladen)
1 debietmeter
1 draaggordel
reserve folievellen voor op het masker
reserve zeem voor op de hoofdband

dit is, wat mij betreft, het summum in gelaatsmaskers om te zorgen dat je in een stoffige omgeving dat stof zelf niet inademt. Afzuiging is belangrijk, een fijnstoffilter is belangrijk, maar tenzij je naast een loeiende afzuigpijp staat, houdt dit je neus en longen schoon.

Het gelaatsmasker is voorzien van een zeem als zweetband op je voorhoofd en een stoffen rand voor het opbouwen van de overdruk. Hierdoor past het altijd, ook bij mensen met een baard. Ik heb er zelf één in gebruik, en het werkt perfect. Het scherm beslaat nooit aan de binnenkant, ook niet bij hoesten of niessen. Omdat de filterunit aan de heupband zit, is er vergeleken met maskers waarbij het filter gelijk bovenop zit minder herrie en minder gewicht.

Het gelaatsscherm is voorzien van een plastic afdekfolie, zodat er geen krassen in het gelaatsscherm komen. Verder zijn kin- en voorhoofdstuk doorzichtig, zodat je een ruim blikveld hebt. Het masker is gelijk aan deze van Ronald: https://dehoutdraaierij.nl/shop/persoonlijke-bescherming/gelaatsbescherming/ maar dan met een plastic afdekfolie er voor.

Omdat dit professionele apparatuur is voor mensen die asbest verwijderen, of chroom6 verf schuren, of stucwerk schuren, zijn alle onderdelen ook los verkrijgbaar. De filters zijn betaalbaar, de aanblaasunit kost bijn 1000 euro ex.

Ik vraag 400 euro voor deze mooie set. Uitproberen uiteraard toegestaan, ik heb genoeg draaiwerk wat geschuurd moet worden ;). Maar opsturen is ook geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.