Te koop : Metabo BAS317 lintzaag

dutcou

Nieuw lid
19 jun 2013
17
0
Wegens ruimtegebrek ben ik gestopt met houtdraaien. Eerder verkocht ik hier mijn Teknatool draaibank.
Nu is mijn lintzaag ook te koop. De machine is in prima staat, dateert uit 2013 maar is niet veel gebruikt.
Vraagprijs : EUR 450

Metabo geeft zelf over de machine de volgende info:
  • Hoge precisie en capaciteit
  • Twee werksnelheden voor verschillende toepassingen en materialen
  • Snel-ontgrendelingshendel voor snel wisselen van zaaglint en eenvoudig ombouwen tot bandschuurmachine
  • Gereedschapsloos openen van de deuren, bescherming door veiligheidsschakelaar
  • Gereedschapsloze hoogteverstelling van de zaagbladbescherming
  • Bladspanningsindicatie met schaal
  • Gereedschapsloos instelbare precisiedrierolgeleiding met HSS-rollen
  • Parallelgeleider met geïntegreerde loep, dubbel geklemd
  • Haakse geleider voor precieze verstekzaagsneden
  • Externe afzuiging mogelijk (GS-stofgetest)
  • Hoge zaaghoogte met zaaghoogte-indicatie
  • Stabiele constructie door plaatstaalconstructie
  • Comfortabele en precieze hoekverstelling van de zaagtafel van grijs gietijzer, via softgreep en gepatenteerde tandkransgeleiding
  • Omvangrijk toebehorenprogramma
  • Voor éénfase wisselstroom

Specificaties
  • Snijsnelheid: 370/800 m/min
  • Steunvlak: 548 x 400 mm
  • Nominaal opnamevermogen: 0,9 kW
  • Afmetingen l x b x h: 665 x 795 x 1.600 mm
  • Gewicht: 70,5 kg
  • Afgegeven vermogen: 0,57 kW
  • Snijhoogte: 165 mm
  • Zaagtafel-zwenkbereik: -2 - 45 °
  • Zaagbandlengte: 2.240 mm
  • Doorlaatbreedte: 305 mm
  • Zaagbandbreedte: 6 - 20 mm
  • Werkhoogte zonder onderstel: 510 mm
  • Werkhoogte met onderstel: 985 mm
Kan in Appelscha geprobeerd, gedemonteerd en afgehaald worden.
Wordt geleverd inclusief smal en breed zaaglint en de originele handleiding.
 

Bijlagen

  • bas317_1.jpg
    bas317_1.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 122
  • bas317_2.jpg
    bas317_2.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 118
  • bas317_3.jpg
    bas317_3.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 109
  • bas317_4.jpg
    bas317_4.jpg
    70,8 KB · Weergaven: 107
  • bas317_5.jpg
    bas317_5.jpg
    68,7 KB · Weergaven: 106
  • bas317_6.jpg
    bas317_6.jpg
    54 KB · Weergaven: 121
Laatst bewerkt:

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Het lijkt mij een hele mooi lintzaag. Wanneer mijn "werkhok" klaar zou zijn en je niet zo ver van mij vandaan zou wonen, had ik wel interesse. Nu kan ik alleen maar toe kijken naar het moment dat je 'm hebt verkocht.
Succes met de verkoop.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Interesse, aangezien mijn antieke machine nog wel even op zich zal laten wachten. Even een oprechte en directe vraag, gezien mijn eerdere ervaringen met Metabo: Is dit EB kwaliteit of Chinaschröt?
 

dutcou

Nieuw lid
19 jun 2013
17
0
Aan 3dmaster: de informatie komt van Metabo; ik heb het zelf nooit geprobeerd. Maar je kunt natuurlijk het zaaglint vervangen door een schuurlint en dan heb je een bandschuurmachine.

Aan trigger: Ik heb de zaag in 2013 gekocht. Waar Metabo toen de spullen liet maken weet ik niet. Ik was tevreden over de kwaliteit van de machine maar ik heb geen ervaring met andere lintzagen. In de jaren dat ik hem gebruikt heb is er nooit iets aan stukgegaan.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Aan 3dmaster: de informatie komt van Metabo; ik heb het zelf nooit geprobeerd. Maar je kunt natuurlijk het zaaglint vervangen door een schuurlint en dan heb je een bandschuurmachine.

Aan trigger: Ik heb de zaag in 2013 gekocht. Waar Metabo toen de spullen liet maken weet ik niet. Ik was tevreden over de kwaliteit van de machine maar ik heb geen ervaring met andere lintzagen. In de jaren dat ik hem gebruikt heb is er nooit iets aan stukgegaan.
Ik woon achter Emmen (vanuit jou bezien). Ik mag echter de komende dagen niet weg van huis want ik ben, alhoewel klachtenvrij, positief getest voor het welbekende virus. Als we er qua prijs uitkomen is het een mooie tijdelijke oplossing voor mij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.