Te koop: 38 blokken lindehout. Met de kettingzaag op ongeveer 10x20x30 cm gezaagd. Was bedoeld voor de houtsnij-activiteiten van een Vrije School, maar daar ging de docent weg die dat deed. Staan sinds novewmber 2013 op mijn zolder, kopse kanten in de houtlijm, ik heb ze t.z.t. zo veel mogelijk kwartiers uit de dikkestam gehaald.
De linde stond in een stadspark in Den Haag, en was ziek maar niet rot.
Ik wil er greeg 3 euro per blok voor. Neem je ze alle 38, dan heb je wat mij betreft voor 80 euro de kofferbak vol!

Deze 7 eiken en 5 wilgen planken heb ik al sinds 1996 of zo. Maar ik werk eigenlijk niet met vlak hout. De eiken planken zijn, zo schat ik, 45 cm breed x 120 hoog, en hebben een dikte van 2 en 1 cm. De 5 wilgen planken zijn 1 cm dik. Dosse gezaagd (en dus niet helemaal recht), maar het eiken komt wel uit het midden van de stam, dus er zit een mooie tekening op zoals kwartiers eiken hoort te hebben. En de planken zijn gedroogd zonder vlekken van drooglatten of water, dus er hoeft niet veel af om er wat moois van te maken. Gezaagd bij de houtzagerij in Delden, ecologisch vervoerd in een fietskar. Echt bio-hout dus.
Lijkt me prachtig hout voor mensen die kistjes maken, of ander klein spul. In de volle breedte gebruiken lijkt me lastig,gezien de vervorming en de dikte. Twee helften moet kunnen! Ik wil graag 50 euro voor de planken samen.