Te koop: Inca universal

Taab

Actieve deelnemer
11 jun 2020
138
38
Omgeving Apeldoorn
Zover mij bekend was het inderdaad een 220/230v motor zie niks anders op de foto. Betreft de draairichting moet ik bekennen dat ik er nooit een houtje op gezaagd heb, alleen gekeken of het blad draaide 🥲.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Ook een 220 motor kan je vaak de andere kant op laten draaien. Komt regelmatig voor dat het aansluitschema in het deksel van de klemmenkast op de motor staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Taab

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.844
900
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Hah, een AEI motor. AEI/Metropolitan Vickers maakte ook massaspectrometers. Toen ik in 1983/84/85 in Utrecht op het MassSpec lab rondliep stond daar nog een (hevig gemodificeerde) AEI MS9, de massaspectrometer die het veld (onderzoeksveld) compleet op zijn kop zette...
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Ik maak een grotere plaat op de voet en draai de machine 180 graden want de zaagas heeft linkse schroefdraad dus de zaag zou nu los kunnen raken tijdens zagen. De extra ruimte op de grondplaat gebruik ik voor plaatsen van een kruisslede voor langgatboren, boorkop met conische opname is besteld.
Na het bekijken van foto's van de machine op internet lijkt het mij dat ik niet op zoek hoef naar een kruisslede,want deze is gebruikt voor montage van de motor. Dus als ik voor de motorophanging een andere constructie maak dan kan ik de vrijgekomen onderdelen gebruiken voor de langgatboor.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.