Te koop: Hammer N3800 lintzaag (230V, zaaghoogte 310 mm, 1,5 kW).

Status
Niet open voor verdere reacties.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De Hammer N3800 is een fijne machine. Maar ik gebruik deze veel te weinig gebruik, waardoor ik de Hammer liever verkoop en een kleinere lintzaag koop. Zie ook mijn review van deze lintzaag.

De Hammer N3800 is fijne lintzaag voor de goede hobbyist of kleinere professional. Door de gietijzeren blad en stevige constructie (150 kg!) is het een zeer stabiele machine. De zaaghoogte is 310 mm en de zaagbreedte 360 mm. Door dit te combineren met een 1,5 kW motor heb je een machine die veel zware klussen aan kan. Maar goed, dat verwacht je ook van een machine van Hammer/Felder. Het instellen van de is toolless (behalve de onderste achterlager), waardoor instellen gemakkelijk is. De tracking van het zaaglint is heel vergevingsgezind, waardoor dit eenvoudig is. Door de bijgeleverde zaaglinten en langs- en verstelgeleider is het een mooie en zeer complete machine. De 4 bijgeleverde zaaglinten zijn van Tuffsaws (3) en Felder (1). Ze wisselen van 6 mm met veel tanden tot een herzaaglint van 19 mm. Ze zijn weinig of zelfs niet gebruikt.

Specificaties

• Motorvermogen: 1,5 kW / 2 pk
• Voltage: 230V
• Zaaghoogte: 310 mm
• Zaagbreedte: 360 mm
• Lengte zaaglinten: 3556 mm
• Breedte zaaglinten: 6-20 mm
• Afmeting zaagtafel: 400 x 510 mm
• Tafelzwenking: -5°– +45°
• Hoogte tafel: 840 mm
• Totale hoogte: 1750 mm
• Diameter wielen: 380 mm
• Aansluiting afzuiging: 120 mm
• Gewicht: 150 kg

De huidige nieuwprijs van de zaag is €1850 (+ €100 leverkosten). Bij deze set zitten nog zaaglinten van Tuffsaws ter waarde van €120 en een verstekgeleider van €50. Het Bora onderstel met wielen wordt niet meegeleverd. De machine is uit 2019 en is zeer weinig gebruikt. De vraagprijs is €1600.

De zaag staat in Maastricht. De zaag is zo goed als nieuw en geeft geen krassen, vlekken of andere beschadigingen. Alleen het plastic deel dat de spanning aangeeft is vervangen door een houten exemplaar (zie foto). Natuurlijk maak ik de machine helemaal schoon vooraflevering en zorg ik dat alles juist afgesteld wordt. Inruil van een andere (lint)zaag is bespreekbaar.

IMG_7482.jpeg

IMG_7484.jpeg

IMG_7483.jpeg

IMG_7485.jpeg

IMG_7487.jpeg

IMG_7489.jpeg

IMG_7486.jpeg

IMG_7488.jpeg

IMG_7491.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Dat is juist het excuus. Met de lintzaag kun jij dingen zelf waarvoor je anders een dure timmerman nodig hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: L.N.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Heeft er niemand interesse in de lintzaag? Deze staat ondertussen ook op Marktplaats en 2dehands, maar verkoop hem liever aan een forumlid.
 

CoSo

Actieve deelnemer
12 okt 2018
162
52
Heeft er niemand interesse in de lintzaag? Deze staat ondertussen ook op Marktplaats en 2dehands, maar verkoop hem liever aan een forumlid.
ik heb wel interesse en eventueel als inruil het kleiner Hammer broertje N2-35 als nieuw
 

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
Zo zonde, woon in de regio en heb grite interesse. Maar heb een bruiloft in juli te betalen haha. Als je hem daarna nog hebt koop ik hem direct :)
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik ga de Hammer N3800 toch zelf houden. ik wilde deze vervangen door een Record Power model, maar ergens voelde dat fout. Een andere optie was een Laguna, maar dan zou ik €500 bij moeten leggen. De Laguna heeft een snelspanner en keramische geleiders als voordeel. Maar dat is mij geen €500 waard. daarnaast heb ik de afgelopen dagen vanalles gezaagd en moet zeggen dat de N3800 veel fijner werkte dan ik dacht...

Dit topic mag op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.