TE KOOP: Festool VAC SYS SE1

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.118
2.616
Rondje multiplex met randje glasband werkt ook prima. Als je een bouwzuiger hebt, kan je die als vacuumpomp gebruiken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.711
2.573
Gaanderen
Rondje multiplex met randje glasband werkt ook prima. Als je een bouwzuiger hebt, kan je die als vacuumpomp gebruiken.
Ik kwam er laatst achter dat mijn festool stofzuiger uitschakelt als deze een tijdje tegen een plank zich vast zuigt. Deze "beveiliging" is nieuw voor mij maar zou kunnen betekenen dat sommige stofzuiger hier niet voor gebruikt kunnen worden.
Lees ook even dit oude draadje Zelfbouw VAC sys voor MFT top.
 
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.118
2.616
Ik gebruik het meestal om dunne plankjes die ik niet goed beet kan houden te zagen. Neem ik een blok hout , zet er een deuvel in om te zorgen dat het houtje niet naar achteren kan , beglazingsband iets kleiner dan het te zagen houtje , gat in het midden, gat van 35 daar haaks op, zodat de slang er van boven in past. Mijn starmix heeft er nooit problemen mee gehad. Die heeft een apart koellucht gedeelte. Het lampje dat aangeeft dat het filter vol is brand wel, maar er zit een handmatig te bedienen klopsysteem op. De makita die ik laatst heb gekregen, heeft een automatisch filterreinigingssysteem. Die zou ik er maar niet voor gebruiken. Maar je kan er ook zo'n goedkoop vacuumpompje voor gebruiken. Dat hoeft echt niet van festool te zijn. 2 kogelkraantjes, wat nippeltjes, een t stukje en een lada benzinefilter en je hebt een vacuum systeem. Als je het wil gebruiken om kastdeurtjes te schuren, neem je 2 wat grotere stukken multiplex. Omdat een stofzuiger een veel groter debiet heeft is een beetje lekkage minder erg.
 

Willem11

Actieve deelnemer
17 nov 2015
135
10
Dank voor de tip!
Ik zoek er al een tijdje zo een.
Helaas was iemand er eerder bij en is hij verkocht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.